dc.contributor.author | Can, Dilek Tüfekçi | |
dc.date.accessioned | 2021-11-18T13:20:19Z | |
dc.date.available | 2021-11-18T13:20:19Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.issn | 1307-5500 / 2149-0643 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.9775/kausbed.2020.004 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/11728 | |
dc.description.abstract | E. M. Forster’s novel “Howards End” implicitly employs Pierre Bourdieu’s capital theory
with its concepts such as economic, social, cultural and symbolic capital by endowing its
characters with different culturally embedded habitus. The characters, each of which
belong to upper, middle and lower classes, are the representatives of their hierarchically
structured classes. While each of the characters are donated with certain levels of capital,
they struggle to compete to be powerful in the Edwardian society where injustices occur in
all spheres of life. Thus, this paper attempts to analyze Bourdieusian manners and
perception of fe(males) with an emphasis on modernity. | en_US |
dc.description.abstract | E. M. Forster’ın “Howards End” adlı romanı dolaylı olarak Pierre Bourdieu’nun
ekonomik, sosyal, kültürel ve sembolik kapital kavramlarını kullanmaktadır. Roman
karakterlerini farklı kültürel alışkanlıklarla (habitus) donatarak aslında Bourdieu’nun
kapital kuramını işlemektedir. Üst, orta ve alt sınıftan olan karakterlerin tümü hiyerarşik
biçimde yapılandırılmış sınıfları temsil ederler. Bu karakterlerin her birine belirli
seviyelerde kapital verilse de yaşamın her alanında haksızlıkların olduğu Edward dönemi
toplumunda güçlü olmak için mücadele etmek zorunda kalırlar. Bu çalışma, romandaki
modernizme vurgu yaparak kadın ve erkek karakterlerin Bourdevari tavır ve algılarını
ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Kafkas Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.9775/kausbed.2020.004 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | E. M. Forster | en_US |
dc.subject | Howards End | en_US |
dc.subject | Pierre Bourdieu | en_US |
dc.subject | Capital Theory | en_US |
dc.subject | Modernity | en_US |
dc.subject | Kapital Kuram | en_US |
dc.subject | Modernizm | en_US |
dc.title | Howards end: Through the lenses of Bourdieusian capital theory under the guise of modernism | en_US |
dc.title.alternative | Howards end: Modernizm kisvesi altında Bourdieu’nun kapital kuramı bakış açısıyla | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-8067-60 | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 25 | en_US |
dc.identifier.startpage | 51 | en_US |
dc.identifier.endpage | 70 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |