Karma yem üretiminde müşteri ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik kalite fonksiyonu göçerimi uygulaması
Özet
Yüksek miktarda ve nitelikli hayvansal besinlerin elde edilebilmesi için bu hayvanların
beslenmesinde kullanılan yemlerin gerekli özellikleri taşıması büyük önem taşımaktadır.
Bu nedenle bu çalışmada yem üretiminde müşterinin sesinin dikkate alınmasıyla müşteri
memnuniyetini arttırmak, yaşanan sorunlara ve aksaklıklara çözüm üretebilmek
hedeflenmiştir. Bu çalışmada, Balıkesir ilinde üretim yapmakta olan bir yem fabrikası
için hayvan yetiştiren işletmelerin gereksinim ve şikayetlerini saptamak ve süreci
iyileştirmek adına Kalite Fonksiyonu Göçerimi uygulanmıştır. Müşteriler bu ilde
hayvancılık sektöründe faaliyet gösteren hayvancılık işletmeleri yöneticileridir.
Araştırmaya ait analizler, Ocak- Nisan 2019 tarihleri arasında elde edilen veriler
üzerinden yapılmıştır. Gemba analizi ile müşteri istekleri yerinde incelenmiş ve müşteri
beklentileri doğrudan gözlemler sonucunda toplanmıştır. Yem üretimi için kalite, fiyat,
paket/ ambalaj, dağıtım olarak gruplanan müşteri ihtiyaçlarının önem düzeyleri
hesaplanarak isteklere karşılık gelebilecek teknik karakteristikler belirlenmiştir. Müşteri
ihtiyaçları ile bunları karşılayabilecek teknik karakteristikler arasındaki ilişkinin
incelenmesi, teknik önem seviyesinin belirlenmesi, rekabet analizi aşamalarından sonra
kalite evi oluşturulmuştur. Müşteri beklentisi kısmı için en önemli kriter “Teslimatın
Zamanında Gerçekleşmesi” iken karşılık gelen teknik karakteristikler içinde “Ödeme
Şekli Fiyat İndirimi” en yüksek değeri almıştır. In order to obtain high quantity and qualified animal foods, it is of great importance that
the feeds used in feeding these animals have the necessary characteristics. For this
reason, in this study, it is aimed to increase customer satisfaction by considering voice of
customer in feed production and to produce solutions to problems and problems. In this
study, Quality Function Deployment has been applied in order to improve the process
and identify needs and complaints of animal breeding enterprises for a feed factory which
is producing in Balıkesir province. Customers are the managers of livestock enterprises
operating in the livestock sector in this province.The analyzes of the research were made
on the data obtained between January and April 2019. The customer requests were
analyzed on site by means of gemba analysis and the expectations were collected directly
from the observations. Technical characteristics that can correspond to the demands
were determined by calculating the importance levels of customer needs grouped as
quality, price, packaging, distribution for feed production. After examining the
relationship between customer needs and the technical characteristics that can meet
them, determining the level of technical importance, and the competitive analysis stages,
the quality house was created. While the most important criterion for the customer
expectation part is “Delivery on Time”, “Payment Type Price Discount” has received
the highest value among the corresponding technical characteristics.