dc.contributor.author | Ataman, Özge Gençel | |
dc.contributor.author | Güler, İbrahim Ethem | |
dc.date.accessioned | 2021-12-29T07:29:44Z | |
dc.date.available | 2021-12-29T07:29:44Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.issn | 1300-9206 / 2687-4288 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.32547/ataunigsed.650270 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/11909 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, özengen çalgı eğitimi alan bireylerin,
özengen çalgı eğitimine yönelik güdülenme durum ve
düzeylerinin belirlenebilmesinde araç olarak kullanılabilecek bir
güdülenme ölçeği geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubu,
Çanakkale ve Balıkesir illerindeki resmi ve özel yaygın eğitim
kurumlarında özengen çalgı eğitimi almakta olan 280
katılımcıdan oluşmaktadır. Ölçek geliştirme aşamasında özengen
çalgı eğitimine yönelik 47 güdülenme maddesi oluşturulmuştur.
Geliştirilmeye çalışılan ölçme aracının geçerlik ve güvenirliğini
belirlemek amacıyla madde analizi ve açımlayıcı faktör
analizinden yararlanılmıştır. Madde analizinde madde-test
korelasyon katsayısı düşük olan ve açımlayıcı faktör analizi
sonucunda birden fazla faktörde binişik yapıda olan maddeler
ölçekten çıkarılmıştır. Yeniden yapılan açımlayıcı faktör analizi
sonuçlarına göre, 25 maddeden oluşan ölçeğin 5 faktörlü bir
yapıda olduğu ve faktörlerin toplam varyansın % 54.305’ini
açıkladığı belirlenmiştir. Faktörler altına yüklenen maddeler ve kuramsal beklentiden yola çıkılarak ölçekteki faktörler;
Mutluluk, isteksizlik, zorluk yaşama, sosyal çevreyle etkileşim
ve ilgi olarak adlandırılmıştır. 5 faktör altında yer alan 25
maddelik ölçeğin tümü için Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı
0.877 bulunmuştur. Özengen çalgı eğitimine yönelik güdülenme
ölçeğinin psikometrik özellikleri dikkate alındığında, özengen
çalgı eğitimi alan bireylerin bu eğitime yönelik
güdülenmelerinin ölçülmesinde geçerli ve güvenilir bir şekilde
kullanılabilecek bir ölçme aracının geliştirildiği
düşünülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to develop a motivation scale which can be used as a tool to determine motivation status and levels of individuals who take amateur instrument training. The study group of the study consists of 280 participants who have taken amateur instrument training in public and private non-formal education institutions in Canakkale and Balıkesir. During the scale development stage, 47 motivational items were created for the amateur instrument training. In order to determine the validity and reliability of the measurement tool, item analysis and exploratory factor analysis were used. In item analysis, items with low itemtest correlation coefficients and as a result of exploratory factor analysis, items with overlapping factors were removed from the scale. According to the results of the reconstructive exploratory factor analysis, it was determined that the scale consisting of 25 items had a 5-factor structure and the factors explained % 54.305 of the total variance. The items loaded under the factors and the factors in the scale based on theoretical expectations; Happiness, reluctance, difficulty, interaction with the social environment and interest was named. The Cronbach's alpha reliability coefficient was found to be 0.877 for the 25 item scale under 5 factors. Considering the psychometric properties of amateur instrument training motivation scale, it is considered that a valid and reliable measurement tool has been developed to measure the motivation of individuals who have taken amateur instrument training. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Atatürk Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.32547/ataunigsed.650270 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Özengen Çalgı Eğitimi | en_US |
dc.subject | Güdülenme | en_US |
dc.subject | Ölçek | en_US |
dc.subject | Geçerlik | en_US |
dc.subject | Güvenirlik | en_US |
dc.title | Özengen çalgı eğitimine yönelik güdülenme ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması | en_US |
dc.title.alternative | A study on validity and reliability of the motivation scale for amateur ınstrument training | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-4621-8609 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-4385-202x | en_US |
dc.identifier.volume | 26 | en_US |
dc.identifier.issue | Müzik Özel | en_US |
dc.identifier.startpage | 294 | en_US |
dc.identifier.endpage | 305 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |