Yayın tarihi için Güzel Sanatlar Eğitimi-Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 60, listelenen: 1-20
-
Müzikle tedavi
(2006)Bu makalenin amacı, “Müzikle Tedavi”nin, öneminin, tarihsel gelişiminin, insanlar üzerindeki etkilerinin ve tıp bilimindeki yerinin açıklanıp değerlendirilmesine yöneliktir. Bu çalışmada, müzikle tedavinin önemine değinilmiş, ... -
Türkiye'de Cumhuriyet döneminde yetişen piyanistlerin ülkemizde klasik müzik etkinlikleri ve piyano eğitimine ilişkin görüşleri üzerine bir çalışma
(2007)Bu çalışmanın amacı, Cumhuriyet Döneminde yetişen piyanistlerimizin Türkiye’de klasik müzik etkinliklerinin ve piyano eğitiminin günümüzdeki durumuna ilişkin görüşlerini alarak öğrencilerin ve eğitimcilerin bu görüşlerden ... -
Okul öncesi eğitimde ve ilköğretimde genel müzik eğitimi
(2008)Bu makalenin amacı, okulöncesi eğitimde ve ilköğretimde gerçekleştirilen genel müzik eğitiminin, müzik eğitimi içerisindeki yerini ve önemini açıklamak ve değerlendirmektir. Genel müzik eğitiminin, bireylerin yaşantılarında ... -
Cumhuriyet döneminde yetişen solist piyanistlerimizin piyano eğitimi üzerine görüşlerine ilişkin bir araştırma
(2008)Günümüzde kariyerine eğitimci ya da solist olarak devam eden ve ülkemizi yurtdışında temsil eden dünyaca ünlü piyanistlerimiz olduğu bilinmektedir. Bu çerçevede Cumhuriyet döneminde yetişen piyanistlerimizin eğitim süreçlerine ... -
Ülkemizde flüt ve flüt eğitimi alanlarında yapılan lisansüstü tezler
(2009)Bu makalenin amacı, Flüt ve Flüt Eğitimi alanlarında yapılan lisansüstü tez çalışmalarının ortaya konulmasına yöneliktir. Bu çalışmada, Flüt ve Flüt Eğitimi alanlarındaki lisansüstü eğitimin önemine değinilmiş ve 1993–2006 ... -
Müzik alanında üstün bir yetenek: İdil Biret (görüş ve önerileri)
(2009)Özel eğitime gereksinim duyan bireyler arasında üstün yeteneğe sahip olanlar, fark edilmesi ve tanımlanması oldukça güç olan bir gruptur. Ancak üstün yetenekliler medeniyetlerin yer altı zenginlikleridir. Bu nedenle ortaya ... -
Postmodern düşünce çerçevesinde müzik sanatı
(2010)Bu çalışmada, ilk başta postmodernizm kavramı ve tarihsel yönü ile bu süreç içerisinde ortaya çıkan değişim ele alındıktan sonra müzik kavramının tanımı üzerinde durulmuştur. Daha sonra, postmodern müzik başlığı altında, ... -
Kaynaştırma sınıflarında işbirlikli öğrenme yöntemi ile müzik dersleri
(2010)Müzik dersi özel gereksinimli ve normal öğrencilerin birbirleriyle yoğun olarak etkileşim içerisinde oldukları, kendilerini hem bireysel, hem de toplu olarak ifade edebildikleri bir derstir. Özel gereksinimli öğrencilerin ... -
Relationship between pre-service music teachers' personality and motivation for computer-assisted instruction
(Routledge Journals, 2010)The main purpose of this study was to examine the relationship between pre-service music teachers' personalities and their motivation for computer-assisted instruction (CAI). The 'Big Five' Model of Personality served as ... -
Müzik öğretmeni adaylarının iletişim becerileri
(2011)Bu çalışmada, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda, 2009–2010 öğretim yılında öğrenim gören öğretmen adaylarının iletişim becerilerinin cinsiyetlerine, mezun oldukları lise ... -
Müzik öğretmeni adaylarının eşlik dersine bakış açıları ile derste zorlandıkları konulara ilişkin çözüm önerileri
(2011)Bu çalışmanın amacı, Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin eşlik dersi hakkındaki görüşlerini alınarak, bu derste zorlandıkları konular, zorlanmalarının sebepleri ve ... -
Armoni dersine ilişkin tutum ölçeğinin geliştirilmesi
(2011)Bu çalışmanın amacı armoni dersine yönelik tutum ölçeği geliştirmektir. Ölçeğin ilk hali 40 madde olarak geliştirilmiş olup 3 boyuttan oluşmaktadır: Bunlar; armoni dersinin faydaları, armoni dersi ile ilgili sıkıntılar ve ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi özyeterlik düzeylerinin incelenmesi
(2011)Araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi özyeterlik düzeylerinin cinsiyete, sınıf düzeyine ve yaşlarına göre incelenmesidir. Araştırmaya, 163 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Veri toplama aracı ... -
Müzik dersleri ve kaynaştırma uygulaması
(2011)Ülkemizde kaynaştırma uygulaması özellikle son yirmi yıldır giderek yaygınlaşmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı verilerine göre 1990 yılında 3934 olan kaynaştırma öğrencisi sayısı 2009-2010 eğitim öğretim yılında 71.142 ... -
Müzik öğretmeni adaylarının çeşitli değişkenlere göre problem çözme becerileri
(2011)Bu çalışmada, müzik öğretmeni adaylarının problem çözme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma, 2009–2010 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 70 öğretmen adayı üzerinde ... -
Piyano eserlerine yönelik analitik ezberleme yaklaşımının etkililiği
(2011)Bu araştırmanın amacı, müzik eğitimi ana bilim dalı öğrencilerinin piyano eserlerini ezbere çalma başarılarında, analitik ezberleme yaklaşımının etkililiğini araştırmaktır. Araştırmanın modeli, eşitlenmemiş kontrol gruplu ... -
Personality self-perceptions of Turkish music pre-service teachers in relation to departmental satisfaction
(Sage Publications Ltd, 2011)The purpose of this study was to examine individual differences in the field of music education. The 'Big Five' model of personality served as the framework to help meet the purpose. Using a sample of 83 music pre-service ... -
Armoni eğitimi neden zordur?
(2012)Problem Durumu: Eğitim Fakültelerinde armoni dersi temel derslerden birisidir. Bu ders, hem teorik hem de uygulamalı olarak işlenmektedir. Uygulamalar kuramsal bilgilerle destelenirken, kuramsal bilgiler ise uygulamalarla ... -
Müzik öğretmeni adaylarının müziksel işitme okuma yazma dersleri başarılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi (Balıkesir Üniversitesi örneği)
(2013)Bu araştırmada, müzik öğretmeni adaylarının Müziksel İşitme Okuma Yazma dersleri başarıları ile anabilim dalına yerleşme durumu (asıl/yedek), mezun olunan ortaöğretim türü ve bireysel performans dersleri (Bireysel Çalgı, ... -
Who should study music education? A vocational personality approach
(Routledge Journals, 2013)The main purpose of the current study was to examine the utility and usefulness of Holland's Theory of Personalities in Work Environments to understand the match between personality and the desire for music education. The ...