Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArıcı, Melike Rüya
dc.contributor.authorIşıtan, Sonnur
dc.date.accessioned2022-09-27T08:05:05Z
dc.date.available2022-09-27T08:05:05Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.37669/milliegitim.958764
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12554
dc.descriptionIşıtan, Sonnur (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ülkemizde erken çocukluk dönemine (3-8 yaş) yönelik göç ve mültecilik konulu resimli kitapları tespit etmek ve bu kitapların içerik ve resimleme özelliklerini incelemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunu, ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiş 3-8 yaşa hitap eden göç ve mültecilik konusunu işleyen 20 resimli öykü kitabı oluşturmaktadır. Araştırmada kitapların niteliklerini belirlemek için Deniz ve Gönen (2020) tarafından geliştirilen “Resimli Öykü Kitaplarını Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Kitapların içerik analizleri, Temur (2019) tarafından geliştirilen “Kitap Analiz Formu” ile incelenmiştir. Yapılan çalışma sonucunda kitapların çoğunluğunda; resimlemelerde canlı renklerin kullanıldığı, doğrudan göç ve mültecilik konusunun ele alındığı ve kitaplarda çoğunlukla insan karakterler olduğu saptanmıştır. Çalışma sonucunda sınıf ortamında farklı kültürler ve göç ve mültecilik temasına yönelik nitelikli kitapların bulundurulması gerektiği, farkındalık sağlamak amacıyla bu tür kitaplardan faydalanarak okuma uygulamalarına yönelik araştırmalar yapılması önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the children’s picture books about immigration and refugee for early childhood (3-8 years old) in our country and to examine the content and illustration features of these books. Qualitative research method was used in the study. The sample of the research consists of 20 picture story books that deal with the subject of immigration and refugee. Children’s Picture books determined by the criterion sampling method. In the research, the “Picture Story Books Evaluation Scale” developed by Deniz and Gönen (2020) was used to determine the qualifications or properties of the books. The content analysis of the books were examined with “Book Analysis Form” developed by Temur (2019). As a result of the study, in the majority of the books; It has been determined that vivid colors are used in the illustrations, the subject of direct immigration and refugee, and there are mostly human characters in the books. As a result of the study, it has been suggested that there should be qualified books on different cultures, immigration and refugee themes in the classroom environment, and researches should be conducted on reading practices by making use of such books to raise awareness.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherT.C. Milli Egitim Bakanligien_US
dc.relation.isversionof10.37669/milliegitim.958764en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKapsayıcı Eğitimen_US
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimen_US
dc.subjectÇok Kültürlü Çocuk Kitaplarıen_US
dc.subjectGöç ve Mülteciliken_US
dc.subjectResimli Kitaplaren_US
dc.subjectInclusive Educationen_US
dc.subjectMigration and Refugeeen_US
dc.subjectMulticultural Children’s Booksen_US
dc.subjectPicture Booksen_US
dc.subjectPreschool Educationen_US
dc.titleGöç ve mülteci konulu resimli çocuk kitaplarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalysis of children’s picture books about immigration and refugeesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMilli Egitimen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1998-0446en_US
dc.identifier.volume50en_US
dc.identifier.issueSpecial Issue 1en_US
dc.identifier.startpage683en_US
dc.identifier.endpage713en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster