Food and beverage experience in tourism in the context of experience economy
Özet
Nowadays, new tourism activities have emerged with the demand for the single experience of the components that comprise the whole of tourism activities. Especially the attraction of food and beverage in recent years has started to stand out; this increase in the importance of the sector indicates that enriching the experiences in food and beverage will increase the value of tourism in general. Food and beverage experience in tourism supports the total experience in terms of presenting the potential opportunities about entertainment, educational, esthetic, and escapist experiences; it thus has a positive impact on holistic consumer satisfaction. In the study, the concept and dimensions of the experience economy are explained, and food and beverage experience in tourism is evaluated. It is determined that supporting the food and beverage experiences in terms of presenting a holistic experience might develop consumer experiences. Additionally, it is found that the potential in the dimensions of experience economy can be developed. According to the result, activities in these dimensions’ scope are efficient in ensuring an optimum experience level. On the other hand, suggestions about developing this potential are presented in the study.
Kaynak
Journal of Gastronomy, Hospitality and TravelCilt
4Sayı
2Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Duyusal deneyim memnuniyeti ve yöresel yiyecek deneyimi arasındaki ilişki ve değişkenlerin davranışsal niyet üzerindeki etkisi
Balıkoğlu, Arzu; Kılıç, Sultan Nazmiye; Bozok, Düriye (Ankara Hacı Bayram Veli University, 2020)Bu araştırmada, turistlerin duyusal deneyim memnuniyeti ve yöresel yiyecek deneyimi arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve bu değişkenlerin gelecekteki tüketici davranışlarına olan etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. ... -
Deney tasarımı ve yapay sinir ağları yöntemleriyle alüminyum ekstrüzyon prosesinin iyileştirilmesi
İncel, Esra (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2016)Deney tasarımı, bir ürünün seçilen kalite karakteristiği olan yanıt değişkeni üzerinde önemli etkiye sahip faktörlerin belirlendiği bir yöntemdir. Bu kalite karakteristiğinin istenilen değerde elde edilebilmesi için söz ... -
Uluslararası turlarda gastronomik ürünler ve gastronomi deneyimi: TUI ve Thomas Cook örneklerinde ortak deneyim yaratımı
Gastronomi deneyimi, yemek tüketimini kapsayan ancak bununla sınırlı olmayan duyusal, duygusal, zihinsel ve sosyal boyutlarıyla kapsamlı bir olgudur. Buna rağmen mevcut çalışmaların büyük bir çoğunluğu, yemek deneyimini ...