Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü
Bu bölümdeki koleksiyonlar
-
Gastronomi ve Mutfak Sanatları - Kitap Bölümü Koleksiyonu [3]
Gastronomy and Culinary Arts - Book Chapter Collection -
Gastronomi ve Mutfak Sanatları-Bildiri Koleksiyonu [47]
Gastronomy and Culinary Arts-Proceeding Collection -
Gastronomi ve Mutfak Sanatları-Diğer Yayınlar Koleksiyonu [0]
Gastronomy and Culinary Arts - Other Publication Collection -
Gastronomi ve Mutfak Sanatları-Makale Koleksiyonu [96]
Gastronomy and Culinary Arts-Article Collection
Güncel Gönderiler
-
Mikoturizm ve toplum temelli turizm ilişkisi üzerine bir değerlendirme
(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2022)Dünyada coğrafi özellikler bakımından ve mantar çeşitliliği açısından oldukça zengin birçok destinasyonda binlerce ziyaretçinin katıldığı çeşitli organizasyonlar, festivaller ve mantar turları düzenlendiği görülmektedir. ... -
Muhasebe meslek mensuplarının meslek etiğine yaklaşımları ve Balıkesir il merkezinde bir uygulama
(Balıkesir Üniversitesi, 2005)Muhasebe meslek mensuplarının gerçekleştirdikleri muhasebe kayıtları sonucunda hazırlanan mali tablolar, günümüzde işletme dışında yer alan taraflar için de büyük önem ifade etmektedir. Öyle ki işletmeye kredi verecek ... -
Mutfak departmanına yönelik tutum: Gastronomi ve mutfak sanatları öğrencileri üzerine bir araştırma
(Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, 2017)Turizm endüstrisi için çok önemli bir gelir kaynağı ve turistik varış noktaları için çekicilik unsuru olan mutfak, ülke kültürünün tanıtılmasında önemli bir yere sahiptir. Günümüzde mutfak çalışanları turizm endüstrisin ... -
"Gezsen Anadoluyu" tanıtım filminin kültürel imgeleri
(Zekeriya Bingöl, 2023)Turizm destinasyonlarının etkili bir şekilde tanıtılabilmesinde tanıtım filmleri kritik bir rol oynamaktadır. “GoTurkiye.com” platformu, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından oluşturulan resmi bir turizm tanıtım p ... -
Hızlı Rahat (Fast-Casual) restoranların SWOT analizi ile değerlendirilmesine yönelik bir araştırma
(2015)Tüm restoranlar genel olarak müşterilerine yiyecek ve içecek hizmeti sunsa da; yiyecek ve içecekleri hazırlama yöntemleri, fiyatlandırma çeşitleri, menü stilleri ve sahip oldukları kendilerine has diğer özellikleri nedeniyle ... -
Beyaz gürültü (white noise) kavramı ve gastronomi sektörü ile ilişkisi
(Nevşehir HBV Üniversitesi Turizm Fakültesi, 2019)Beyaz gürültü, bebeklerde rahatlatıcı ve dinlendirici etkisi olduğu bilinen bir ses türüdür. Bu ses türü, dış ortam seslerine maskeleme yaparak monoton ve sabit bir sesin duyulmasına neden olur. Yiyecek içecek işletmelerinde ... -
Gastronomi mirası temsilcisi olarak historanlar: Cumalıkızık yöresi üzerine kavramsal bir analiz
(2015)Nesiller boyunca aktarılan maddi ve manevi kültür ürünlerinin oluşturmuş olduğu kültürel miras kavramı içerisinde son yıllarda gastronomi mirası da oldukça fazla önem kazanmıştır. Bir yörenin ya da o yörede yaşayanların ... -
Turizmde uygulanabilecek yeni bir kavram olarak crowdsourcing (kitlesel kaynak kullanımı): Swot analizi tekniğiyle bir değerlendirme
(Detay Yayıncılık, 2014)Günümüzde zorlu ve hızlı değişimin egemen olduğu bir ortamda işletmeler için çok daha zorlayıcı bir rekabet ortamı oluştuğu söylenebilir. Tüketicilerin istek ve beklentilerinin de karşılanabilmesi için yenilik uygulamalarından ... -
Karbon ayak izi kavramının turizm hareketliliğine muhtemel etkileri kavramsal bir analiz
(Detay Yayıncılık, 2016)İnsan kaynaklı atıkların ve dolayısıyla kirliliğin artışıyla birlikte, meydana gelen etki ve zarar da doğrusal olarak artmakta, çevresel etkilerin gözle görülür bir ciddiyete ulaşması sonucunda hem değişen tüketici ... -
Yavaş şehir kriterlerinde engellilik betimsel bir araştırma
(Ankara Kalkınma Ajansı, 2014)Sosyal yaşamın doğal ortamlardan şehir hayatına kayması ve küreselleşmenin hızına ayak uydurma endişesi hem bireyler açısından farklılıkların hem de kültürel, yöreye özgü değerlerin bu hızlı sirkülasyon içerisinde erimesine ... -
Mutfaklarda işgören sesliliği
(Emrah Özkul, 2018)İşgören sesliliği davranışı günden güne yaygınlaşan bir araştırma alanıdır. Seslilik destekleyici davranış olarak, sadece eleştiri yapmaktan ziyade işletmeyi geliştirmek amacıyla yapıcı ifadelerde bulunmaktır. Çalışanlar ... -
İkinci beyni dinlemek: Yiyecek ve içecek sektörüne bir öneri
(Emrah Özkul, 2018)Gershon’un ‘bağırsak; insan mutluluğunda da sefaletinde de önemli rol oynar’ sözü hazırlanan çalışmanın çıkış noktası olmuştur. Literatürde bağırsaklar, beyin dışında vücudu kontrol eden ikinci bir beyin olarak ... -
Nekrofobi ve Türk Mutfağı ilişkisi üzerine bir değerlendirme
(Emrah Özkul, 2018)Toplumlar; bireylerin kültürel zenginliğinin, yaşayışlarının, korkularının, inançlarının, sevinçlerinin toplamıdır. Yiyecekler ve yemek kültürü toplumların sosyal yaşayışlarını ve kültürel alt yapılarını anlamak noktasında ... -
Endüsri 4.0 ve rawfood akımı
(Emrah Özkul, 2018)İnsanlık tarihi birçok devrime şahit olmuştur. Her bir devrim bir sonraki devrimin daha çok gelişmesini sağlamıştır. Son olarak 2011 yılında Almanya tarafından ortaya atılan devir ise endüstri 4.0 olarak literatüre ... -
Yiyecek ve içecek işletmelerinde başarı artırmada akıl setinin etkisi
(Emrah Özkul, 2018)Günümüzde işletmeler arasındaki rekabet şartları giderek sertleşmektedir. Bilgi toplumuna geçiş süresinde hizmet sektörü ve dolayısıyla yiyecek ve içecek işletmeleri ekonomideki payını giderek artırmaktadır. Yiyecek ve ... -
Yetercilik (enoughism) ve gastronomi ilişkisi
(Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2021)Son yıllarda, tüketim toplumunun yarattığı olumsuz etkilerin sıkça konuşulmasıyla birlikte, gıda tüketimi perspektifinden ele alınan tüketim çılgınlığı, sürdürülebilir gastronomi çalışmalarının ivme kazanmasına sebep ... -
Gastrodiplomasi kavramı ile ilgili yapılmış çalışmaların bibyometrik analizi
(2021)Gastrodiplomasi kavramı bir uygulama olarak derin tarihsel köklere sahip olsa da 21. yüzyıldan itibaren akademisyenler tarafından ilgi görmeye başlamıştır. Devletler askeri ve ekonomik güçleri kullanmaktansa birbirlerine ... -
Gastronomi 4.0 kavramı kapsamında nesnelerin internetinin (IOT) mutfaktaki yeri
(Detay Yayıncılık, 2022)Gastronomi 4.0 kavramının geleneksel yiyecek üretim noktalarında gün geçtikçe daha fazla yer aldığı görülmektedir. Bununla beraber internetin kullanım olanakları ile akıllı cihazları üretim maliyetleri azaldıkça çok daha ... -
Z kuşağının konfor gıda tüketimi: Balıkesir örneği
(Gülay Börekçi, 2024)Konfor gıda (comfort food), bireylerin başarı, mutluluk, sevinç ve keyif gibi pozitif duygu durumlarında ya da üzüntü, stres, yalnızlık, depresyon, gerginlik ve mutsuzluk gibi negatif duygu durumlarında tercih ettikleri gıdalar ... -
Yeni bir ilişkisel pazarlama yaklaşımı olarak TORQUE modeli: İzmir şehir merkezindeki oteller üzerinde bir araştırma
(Sidas Medya Ltd. Şti., 2011)Ülkemizde turizme yönelik teşviklerin ve gelişmelerin etkisiyle hızla artış gösteren otel işletmelerinin sayıları ve yatak kapasiteleri, var olan rekabetin daha da artmasına neden olmaktadır. Böyle bir rekabet ortamında faaliyet ...