dc.contributor.author | Başöz, Tutku | |
dc.date.accessioned | 2022-12-21T08:30:52Z | |
dc.date.available | 2022-12-21T08:30:52Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 2147-9844 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.24106/kefdergi.860727 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/12752 | |
dc.description.abstract | Purpose: The present study aimed to probe pre-service EFL teachers’ reasons for choosing teaching as a field of study and
future career in the under-researched context of Turkey. The variance in their career motivations in terms of grade level was
also examined in the study. Besides, the study aimed to explore whether any of the factors influencing their career motivations
predict their academic achievement.
Design/Methodology/Approach: The Factors Influencing Teaching Choice Scale (Watt & Richardson, 2006) was administered
to 155 pre-service EFL teachers enrolled in the English language teaching (ELT) department of a state university in Turkey. The
emergent data were first descriptively analyzed to find out the career motivations of the participants. Multivariate analysis of
variance (MANOVA) was also performed to explore whether grade level significantly affects pre-service EFL teachers’ career
motivations. Lastly, a standard multiple regression analysis was used to investigate whether any causal relationships exist
between the participants’ career motivations and their achievement as represented by their GPA.
Findings: The results of descriptive statistics demonstrated that the participants had moderately high level of career
motivations. Grade level did not have any significant impact on their career motivations. The findings of the multiple regression
analysis demonstrated that, of the factors affecting teaching choice, only time for family, desire to work with children, intrinsic
career values, and desire to make social contribution emerged as the predictors of GPA, explaining 47% of the variance in the
pre-service EFL teachers’ academic achievement.
Conclusion: In the process of teacher education, it is vital to acknowledge and incorporate the multiple motives of career
choice that EFL student teachers hold. Organizing teacher education programs drawing on multiple motives might contribute
significantly to completion of teacher education and teacher retention in future profession. | en_US |
dc.description.abstract | Çalışmanın amacı: Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğini seçme nedenlerini ortaya
çıkarmaktır. Çalışmada İngilizce öğretmen adaylarının üniversitedeki sınıf düzeylerinin kariyer motivasyonlarında etkili olup
olmadığı da incelenmektedir. Ek olarak, bu çalışma kariyer motivasyonlarının akademik başarı üzerindeki etkisini ortaya
çıkarmayı amaçlamaktadır.
Materyal ve Yöntem: Bir devlet üniversitesinin İngilizce Öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan 155 İngilizce
öğretmeni adayına demografik sorulardan ve Öğretmenlik Mesleğini Seçmeyi Etkileyen Faktörler (FIT-Choice) Ölçeğinden
(Watt ve Richardson, 2006) oluşan bir anket uygulanmıştır. Katılımcıların kariyer motivasyonlarını ortaya çıkarmak için anketten
elde edilen veriler ilk olarak betimsel olarak analiz edilmiştir. Sınıf düzeyinin kariyer motivasyonu üzerinde etkisi olup olmadığını
belirlemek için çoklu varyans analizi (MANOVA) yapılmıştır. Son olarak, öğretmen adaylarının kariyer motivasyonlarının
akademik başarıları üzerindeki etkisini ortaya koymak amacıyla standart çoklu regresyon analizi kullanılmıştır.
Bulgular: Betimsel analiz sonuçları, katılımcıların orta derecede yüksek kariyer motivasyonuna sahip olduklarını göstermiştir.
Sınıf düzeyinin kariyer motivasyonları üzerinde anlamlı bir etkisi görülmemiştir. Çoklu regresyon analizi sonuçları ise
öğretmenlik mesleğini seçmede etkili olan faktörlerden yalnızca aileye ayrılan zaman, çocuklar ile çalışma arzusu, içsel kariyer
değerleri ve sosyal katkıda bulunma arzusu faktörlerinin İngilizce öğretmen adaylarının akademik başarılarındaki varyansın
%47’sini açıklayarak akademik başarının yordayıcıları olduğunu göstermiştir.
Sonuç: İngilizce öğretmeni adaylarının bu mesleği seçmelerinde çok sayıda birbirinden farklı güdünün etkili olduğu
görülmektedir. Öğretmen yetiştirme programlarının bu durumun göz önünde bulundurularak düzenlenmesi, öğretmen
adaylarının programı tamamlayabilmelerine ve ileride de uzun süre bu meslekte kalmalarına önemli ölçüde katkı sağlayacaktır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Halil İbrahim AKYÜZ | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.24106/kefdergi.860727 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pre-service EFL Teachers | en_US |
dc.subject | Career Motivations | en_US |
dc.subject | Reasons For Choosing to Teach | en_US |
dc.subject | English Language Teaching | en_US |
dc.subject | Academic Achievement | en_US |
dc.subject | İngilizce Öğretmeni Adayları | en_US |
dc.subject | Kariyer Motivasyonları | en_US |
dc.subject | Öğretmenlik Mesleğini Seçme Nedenleri | en_US |
dc.subject | İngilizce Öğretmenliği | en_US |
dc.subject | Akademik Başarı | en_US |
dc.title | “I’ve decided to become an english teacher”: Pre-service EFL teachers’ reasons for choosing teaching as a career | en_US |
dc.title.alternative | “İngilizce öğretmeni olmaya karar verdim”: İngilizce öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğini seçme nedenleri | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kastamonu Eğitim Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-8212-9937 | en_US |
dc.identifier.volume | 29 | en_US |
dc.identifier.issue | 5 | en_US |
dc.identifier.startpage | 813 | en_US |
dc.identifier.endpage | 821 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |