Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaşöz, Tutku
dc.date.accessioned2022-12-21T08:30:52Z
dc.date.available2022-12-21T08:30:52Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2147-9844
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24106/kefdergi.860727
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12752
dc.description.abstractPurpose: The present study aimed to probe pre-service EFL teachers’ reasons for choosing teaching as a field of study and future career in the under-researched context of Turkey. The variance in their career motivations in terms of grade level was also examined in the study. Besides, the study aimed to explore whether any of the factors influencing their career motivations predict their academic achievement. Design/Methodology/Approach: The Factors Influencing Teaching Choice Scale (Watt & Richardson, 2006) was administered to 155 pre-service EFL teachers enrolled in the English language teaching (ELT) department of a state university in Turkey. The emergent data were first descriptively analyzed to find out the career motivations of the participants. Multivariate analysis of variance (MANOVA) was also performed to explore whether grade level significantly affects pre-service EFL teachers’ career motivations. Lastly, a standard multiple regression analysis was used to investigate whether any causal relationships exist between the participants’ career motivations and their achievement as represented by their GPA. Findings: The results of descriptive statistics demonstrated that the participants had moderately high level of career motivations. Grade level did not have any significant impact on their career motivations. The findings of the multiple regression analysis demonstrated that, of the factors affecting teaching choice, only time for family, desire to work with children, intrinsic career values, and desire to make social contribution emerged as the predictors of GPA, explaining 47% of the variance in the pre-service EFL teachers’ academic achievement. Conclusion: In the process of teacher education, it is vital to acknowledge and incorporate the multiple motives of career choice that EFL student teachers hold. Organizing teacher education programs drawing on multiple motives might contribute significantly to completion of teacher education and teacher retention in future profession.en_US
dc.description.abstractÇalışmanın amacı: Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğini seçme nedenlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışmada İngilizce öğretmen adaylarının üniversitedeki sınıf düzeylerinin kariyer motivasyonlarında etkili olup olmadığı da incelenmektedir. Ek olarak, bu çalışma kariyer motivasyonlarının akademik başarı üzerindeki etkisini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Materyal ve Yöntem: Bir devlet üniversitesinin İngilizce Öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan 155 İngilizce öğretmeni adayına demografik sorulardan ve Öğretmenlik Mesleğini Seçmeyi Etkileyen Faktörler (FIT-Choice) Ölçeğinden (Watt ve Richardson, 2006) oluşan bir anket uygulanmıştır. Katılımcıların kariyer motivasyonlarını ortaya çıkarmak için anketten elde edilen veriler ilk olarak betimsel olarak analiz edilmiştir. Sınıf düzeyinin kariyer motivasyonu üzerinde etkisi olup olmadığını belirlemek için çoklu varyans analizi (MANOVA) yapılmıştır. Son olarak, öğretmen adaylarının kariyer motivasyonlarının akademik başarıları üzerindeki etkisini ortaya koymak amacıyla standart çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Bulgular: Betimsel analiz sonuçları, katılımcıların orta derecede yüksek kariyer motivasyonuna sahip olduklarını göstermiştir. Sınıf düzeyinin kariyer motivasyonları üzerinde anlamlı bir etkisi görülmemiştir. Çoklu regresyon analizi sonuçları ise öğretmenlik mesleğini seçmede etkili olan faktörlerden yalnızca aileye ayrılan zaman, çocuklar ile çalışma arzusu, içsel kariyer değerleri ve sosyal katkıda bulunma arzusu faktörlerinin İngilizce öğretmen adaylarının akademik başarılarındaki varyansın %47’sini açıklayarak akademik başarının yordayıcıları olduğunu göstermiştir. Sonuç: İngilizce öğretmeni adaylarının bu mesleği seçmelerinde çok sayıda birbirinden farklı güdünün etkili olduğu görülmektedir. Öğretmen yetiştirme programlarının bu durumun göz önünde bulundurularak düzenlenmesi, öğretmen adaylarının programı tamamlayabilmelerine ve ileride de uzun süre bu meslekte kalmalarına önemli ölçüde katkı sağlayacaktır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherHalil İbrahim AKYÜZen_US
dc.relation.isversionof10.24106/kefdergi.860727en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPre-service EFL Teachersen_US
dc.subjectCareer Motivationsen_US
dc.subjectReasons For Choosing to Teachen_US
dc.subjectEnglish Language Teachingen_US
dc.subjectAcademic Achievementen_US
dc.subjectİngilizce Öğretmeni Adaylarıen_US
dc.subjectKariyer Motivasyonlarıen_US
dc.subjectÖğretmenlik Mesleğini Seçme Nedenlerien_US
dc.subjectİngilizce Öğretmenliğien_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.title“I’ve decided to become an english teacher”: Pre-service EFL teachers’ reasons for choosing teaching as a careeren_US
dc.title.alternative“İngilizce öğretmeni olmaya karar verdim”: İngilizce öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğini seçme nedenlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-8212-9937en_US
dc.identifier.volume29en_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.startpage813en_US
dc.identifier.endpage821en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster