dc.contributor.author | Ataman, Özge Gençel | |
dc.contributor.author | Güler, İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2023-01-13T06:54:28Z | |
dc.date.available | 2023-01-13T06:54:28Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-5606 - 2146-5606 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.23863/kalem.2021.192 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/12799 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada resmî ve özel yaygın eğitim kurumlarında özengen çalgı eğitimi alan bireylerin çalgı çalmayı öğrenmeye yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak desenlenen bu araştırmanın çalışma grubu, Çanakkale ve Balıkesir illerindeki resmî ve özel yaygın eğitim kurumlarında özengen çalgı eğitimi alan 26 katılımcıdan oluşmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden yararlanılmış ve elde edilen verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın veri analizi merhalesinde verilerin kodlanması, temaların oluşturulması, temaların düzenlenmesi ve bulguların yorumlanması şeklindeki dört basamaklı merhale izlenmiştir. Çalışmada elde edilen veriler doğrultusunda, çalgı çalmayı öğrenmenin bireylerin kişisel yaşantı, sosyal çevre ve müziği meslek edinme düşüncesi üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmış ayrıca güdülenme, tutum, öz yeterlik inancı ve üstbilişsel farkındalığın çalgı çalmayı öğrenme ile yakından ilişkili olduğu belirlenmiştir. Çalışmada varılan sonuçlar doğrultusunda güdülenme, tutum, öz yeterlik ve üstbilişsel farkındalık gibi kavramların özellikle özengen çalgı eğitiminde ölçülebileceği ölçme araçlarının geliştirilmesi önerilebilir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to determine the opinions of individuals who have taken amateur instrument education in formal and private non-formal education institutions about learning to play the instrument. The study group of this research, which is designed as a case study, is comprised of 26 participants who have taken amateur instrument training in public and private non-formal education institutions in Çanakkale and Balıkesir. In the study, semi-structured interview technique was used asa data collection tool and content analysis method was used to analyze the data obtained. During the data analysis phase of the study, the fourstep stage was followed as coding data, creating themes, organizing themes and interpreting the findings. During the data analysis phase of the study, the four-step stage was followed as coding data, creating themes, organizing themes and interpreting the findings. According to the data obtained from the study, it was concluded that learning to play instruments was effective on individual life, social environment and the idea of acquiring a profession, and it was determined that motivation, attitude, self-sufficiency belief and metacognitive awareness were closely related to learning to play the instrument. In line with the results obtained in the study, it can be suggested to develop measurement tools in which concepts such as motivation, attitude, self-sufficiency and metacognitive awareness can be measured especially in amateur instrument education. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Kalem Vakfı Okulları | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.23863/kalem.2021.192 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Müzik Eğitimi | en_US |
dc.subject | Özengen Müzik Eğitimi | en_US |
dc.subject | Çalgı Eğitimi | en_US |
dc.subject | Özengen Çalgı Eğitimi | en_US |
dc.subject | Çalgı Çalmayı Öğrenme | en_US |
dc.subject | Music Education | en_US |
dc.subject | Amateur Music Education | en_US |
dc.subject | Instrument Education | en_US |
dc.subject | Amateur Instrument Education | en_US |
dc.subject | Learning to Play Instrument | en_US |
dc.title | Özengen çalgı eğitimi alan bireylerin çalgı çalmayı öğrenmeye yönelik görüşleri (Çanakkale ve Balıkesir Örneği) | en_US |
dc.title.alternative | Opinions of individuals who have taken amateur instrument education on learning to play musical instruments (Sample of Çanakkale and Balikesir) | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-4621-8609 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-4385-202X | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 267 | en_US |
dc.identifier.endpage | 287 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |