Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCan, Dilek Tüfekçi
dc.date.accessioned2023-05-04T12:01:51Z
dc.date.available2023-05-04T12:01:51Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2147-088X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20304/humanitas.772736
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13016
dc.descriptionThis study is a reviewed and revised version of an unpublished PhD dissertation on the novels of E. M. Forster, which is to be submitted to Istanbul Aydın University, English Language and Literature program in order to fulfil the requirements of a graduate studenten_US
dc.description.abstractMaurice, a bildungsroman by E. M. Forster, revolves around the theme ofhomosexuality. By presenting homosexual characters, who are on a futile quest fortheir actual identity, Forster attempts to be the voice of the unspeakables in theEdwardian period in England, where all acts of homosexuality were considered illegal.In this paper, the identity of the characters is analysed through the lenses of Lacanianpsychoanalytic theory by focusing on the concept of mirror. This paper attempts toreveal to what extent cultural codes and societal norms of the Edwardian period arefunctional in forming the identity of the characters. Besides, this study uncovers thatForster wisely uses Lacanian concepts such as imaginary order, symbolic order andreal order in creating his characters. It is concluded that the mirror, which reflects theactual self of the characters, just like dreams and music, plays a significant role in(re)forming the identities from compulsory heterosexuality to voluntaryhomosexuality.en_US
dc.description.abstractBir bildungsroman olarak E. M. Forster tarafından kaleme alınan Maurice konusunu homoseksüellikten alır. Gerçek kimliklerini bulabilmek için anlamsız bir arayışa giren homoseksüel karakterleri sergileyerek, Forster aslında her türlü homoseksüel eylemin kanunsuz kabul edildiği Edward dönemi İngiltere’sinde “konuşamayanlar”ın sesi olmaya çalışır. Bu çalışmada homoseksüel karakterlerin, özellikle kahraman Maurice’in kimliği, psikanalitik yaklaşıma göre Fransız psikiyatrist ve psikanaliz Jacques Marie Émile Lacan (1901-1981) tarafından öne sürülen ayna kavramı ele alınarak incelenmektedir. Homoseksüellik ve heteroseksüellik arasına net sınır çizgileri çizerek, bu çalışma aynı zamanda homoseksüel karakterlerin kimliklerini (yeniden) oluşturmada Edward döneminin kültürel kodları ve sosyal normlarının ne ölçüde etkili olduklarını ortaya çıkarmaya çalışmaktadır. Ayrıca, bu çalışma Forster’ın homoseksüel karakterleri yaratırken ne kadar akıllıca Lacan’ın imgesel, sembolik ve gerçeklik dönem gibi kavramlarını kullandığını ortaya çıkarmaktadır. Bu çalışma karakterlerin gerçek kimliği yansıtan aynanın tıpkı rüyalar ve müzik gibi, zorunlu heteroseksüellikten gönüllü homoseksüelliğe geçen karakterlerin kimliklerini (yeniden) şekillendirmede önemli bir rol oynadığını ortaya koymaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanlığıen_US
dc.relation.isversionof10.20304/humanitas.772736en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMauriceen_US
dc.subjectE. M. Forsteren_US
dc.subjectLacanen_US
dc.subjectIdentityen_US
dc.subjectMirroren_US
dc.subjectKimliken_US
dc.subjectAynaen_US
dc.titleMaurice: Through the lenses of Lacanian “mirror, mirror, on the wall…”en_US
dc.title.alternativeMaurice: Lacanci bakiş açisiyla “ayna, ayna, güzel ayna …en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHumanitas - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8067-6032en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.startpage372en_US
dc.identifier.endpage392en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster