Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç, Deniz Beste Çevik
dc.contributor.authorGüven, Elif
dc.date.accessioned2024-02-20T06:47:13Z
dc.date.available2024-02-20T06:47:13Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn1301-9058
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17152/gefad.1092682
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/14558
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının Covid-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim ile gerçekleştirilen öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin değerlendirmelerini belirlemektir. Araştırma grubunu, bir devlet üniversitesinin Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda 4. sınıfta öğrenim gören toplam 10 öğrenci (7 kadın, 3 erkek) oluşturmaktadır. Nitel araştırma özelliği taşıyan bu çalışmada öğretmen adayları ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler sırasında öğretmen adaylarından öncelikle bu süreci genel olarak değerlendirmeleri istenmiştir. Daha sonra öğrenci katılımı, derslerin işlenişi ve gelecekteki meslek yaşantılarına katkılarının neler olduğu sorulmuştur. Son olarak ise bu süreçte yaşanan sorunların ve çözüm önerilerinin neler olduğu sorulmuştur. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının bu süreçte gerçek sınıf ortamını yaşayamamak, öğrencilerle yüz yüze iletişim kuramamak, sınıf yönetimi ve disiplini konularını deneyimleyememek gibi olumsuzluklar yaşadıkları anlaşılmıştır. Yanı sıra, uzaktan eğitim sürecinin; öğretmen açısından deneyimleyebildikleri, farklı dijital araçlar ve içerikler geliştirerek ileriki meslek yaşantılarında hem yüz yüze hem de çevrim içi derslerde kullanabilecekleri tecrübelere sahip oldukları bir süreç olduğu da belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the pre-service music teachers’ evaluation of the teaching practicum lesson led as distance education during the Covid-19 pandemic. The research group involved 10 students (7 women and 3 men) in total, who studied in the 4th grade in the Music Education Program of a state university. In this qualitative research, pre-service teachers were interviewed with semi-structured questions. During the interviews, participants were initially asked to evaluate the process in general. Next, they were asked to respond to questions regarding student participation, lesson structure, and the lesson’s contribution to their future professional life. Finally, the participants were asked to address the problems experienced in the process and possible solutions for these problems. As a result of the research, it was found that the pre-service teachers experienced shortcomings such as the inability to participate in a real classroom environment, the lack of face-to-face communication with the students, and not being able to experience classroom management and discipline aspects. And also, it was determined that the process offered beneficial experiences for the pre-service teachers in a way that they could experience the distance education from the teacher’s perspective and develop various digital tools and content that they might use in both face-to-face and online lessons during their future professional life.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGazi Eğitim Fakültesien_US
dc.relation.isversionof10.17152/gefad.1092682en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectÖğretmenlik Uygulamasıen_US
dc.subjectMüzik Öğretmeni Adayıen_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.subjectTeaching Practiceen_US
dc.subjectMusic Teacher Candidateen_US
dc.titleUzaktan eğitim sürecinde müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin değerlendirmelerien_US
dc.title.alternativeEvaluations of music teacher candidates on teaching practice courses in the distance education processen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGazi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6529-2604en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7699-9904en_US
dc.identifier.volume42en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage2829en_US
dc.identifier.endpage2864en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster