Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇay, Evgin
dc.contributor.authorBozak, Burak
dc.contributor.authorSivrikaya, Tuğba
dc.date.accessioned2024-12-16T12:46:10Z
dc.date.available2024-12-16T12:46:10Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/tred.1426633
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15532
dc.descriptionÇay, Evgin (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractÇoklu yetersizliği olan çocuklar için ev ortamı potansiyel birçok tehlike barındırabilmektedir. Çocukların karşılaşabilecekleri bu tehlikelere ilişkin ebeveynlerin bakış açısı çoklu yetersizliği olan çocuklara güvenli bir ortam sunmak için önemlidir. Bu araştırmanın amacı çoklu yetersizliği olan çocuğa sahip ebeveynlerin ev içi güvenlik becerilerine ilişkin görüşlerini incelemektir. Mevcut araştırma nitel araştırma modellerinden durum çalışması olarak desenlenmiştir. Veri toplama tekniği olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler ise betimsel analiz yaklaşımı ile analiz edilerek sunulmuştur. Araştırmaya çoklu yetersizliğe olan çocuğa sahip 11 ebeveyn katılmıştır. Çalışma grubu belirlenirken ölçüt örnekleme ve kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Ebeveynler kendileri için ev içi güvenlik becerilerini, çocukların erişebilecekleri yerlerde tehlikeli unsurların bulundurulmaması olarak tanımlamışlardır. Araştırmanın tüm bulguları alanyazın çerçevesinde tartışılmış ve konuya ilişkin önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe home environment has many potential risks for children with multiple disabilities. Parents' perspectives on these dangers are essential for providing a safe environment for children with multiple disabilities. This study aims to examine the views of parents with children with multiple disabilities on their in-home safety skills. The current research was designed as a case study using qualitative research models. A semi-structured interview was used as the data collection technique. The data obtained from the research were analyzed and presented with a descriptive analysis approach. Eleven parents with children with multiple disabilities participated in the study. Criterion sampling and convenience sampling methods were used to determine the study group. Parents defined domestic safety skills for themselves as not having dangerous elements in places accessible to children. All findings of the study were discussed within the framework of the literature, and recommendations were madeen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTrakya Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.relation.isversionof10.24315/tred.1426633en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇoklu Yetersizliken_US
dc.subjectÇoklu Yetersizliği Olan Bireyen_US
dc.subjectGüvenlik Becerilerien_US
dc.subjectEv İçi Güvenlik Becerilerien_US
dc.subjectMultiple Disabilitiesen_US
dc.subjectIndividual With Multiple Disabilitiesen_US
dc.subjectSafety Skillsen_US
dc.subjectHome Safety Skillsen_US
dc.titleÇoklu yetersizliği olan çocuğa sahip ebeveynlerin ev içi güvenlik becerilerine yönelik görüşlerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the views regarding in-home safety skills of parents with children with multiple disabilitiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1199-3939en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7557-4576en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0707-1023en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1571en_US
dc.identifier.endpage1587en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster