Mevsimlerin oluşumu konusunun öğretimine yönelik teknoloji destekli bir etkinlik örneği
Özet
Bu çalışmanın amacı ortaokul 8. Sınıf "Dünya ve Evren" öğrenme alanındaki "Mevsimlerin Oluşumu" konusunun öğretimine yönelik geleneksel öğretime bir alternatif olarak geliştirilen teknoloji destekli bir öğretim etkinliğini sunmaktır. Teknoloji destekli etkinlik tasarlanırken nitel araştırma desenlerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışma kapsamında geliştirilen etkinlikteki Universe Sandbox uygulamasında yer alan uzaklık, eksen eğikliği, dünyanın dönme ve dolanma hareketi hız parametreleri sayesinde öğrenciler mevsimlerin oluşumuna etki edebilecek değişkenleri test etme şansı bulmuşlardır. Örneğin eksen eğikliği 0° iken Dünya'nın Güneş'e en yakın olduğu 3 Ocak ve en uzak olduğu 4 Temmuz tarihlerinde kuzey ve güney yarım kürede yaşanan mevsimleri ve sıcaklık değerlerini gözlemleyerek uzaklık teorisi olarak da isimlendirilen "Mevsimlerin oluşumunda Dünya ve Güneş arasındaki mesafenin etkilidir." kavram yanılgısının giderilmesi, mevsimlerin eksen eğikliği sonucu oluştuğu bilgisininin öğrenilmesi sağlanmıştır.