Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCan, Dilek Tüfekçi
dc.contributor.authorSapar, Vahit
dc.date.accessioned2025-03-11T11:12:05Z
dc.date.available2025-03-11T11:12:05Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.issn1308-7274
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16339
dc.description.abstractThere has been limited study on creative writing courses in the literature, where social constructivist approach is applied to students of English as a Foreign Language at advanced level. Thus, the current study aims at investigating the creative writing skills of the English Language Teaching (ELT) students by referring to “Little Red Riding Hood”. The sample group of the study consisted of 36 learners in ELT department at Balikesir University. They are the 4th year students who take the selective course “Teaching English through Literature”. The data collection instruments consisted of a background questionnaire, interviews, oral presentations, classroom discussions, and essays which are parts of students’ portfolio, and keeping a journal in which the students’ perspectives on the writing were registered. The results indicate that advanced EFL learners’ attitudes are changing positively on creative writing; and thus caused them to write more creative literary texts. It was concluded that English language teachers should adapt and use literary texts in order to enhance not only writing but also reading, listening and speaking skills.en_US
dc.description.abstractSosyal yapılandırmacı yaklaşımın yaratıcı yazma dersine uygulanması konusunda, ileri düzeydeki yabancı dil öğrencilerine uygulanan sınırlı çalışma bulunmaktadır. Bu nedenle, bu çalışma “Kırmızı Başlıklı Kız”ın yaratıcı yazmaya etkisini araştırmayı hedeflemektedir. Çalışma, Balıkesir Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi bölümünde seçmeli ders olarak “Edebiyat Yoluyla Dil Öğretimi” dersini alan 36 4. sınıf öğrencisini kapsamaktadır. Verileri ön değerlendirme anketi, mülakat, sözlü sunum, sınıf tartışması, portfolyo çalışması ve öğrencilerin yazma hakkında düşüncelerini yazdıkları günlükler oluşturmaktadır. Çalışma, sosyal yapılandırmacı bir yaklaşımla verilen dersin öğrencilerin yazmaya karşı olumlu tutum geliştirdiklerine ve daha yaratıcı edebi metinler yazdıklarını ortaya çıkarmıştır. Çalışma İngilizce öğretmenlerinin sadece yazma için değil aynı zamanda okuma, dinleme ve konuşma becerilerinin gelişmesi için de edebi metinlerin kullanılması ve uyarlanması gerektiğini ortaya çıkarmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherE-Journal of New World Sciences Academyen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectWritingen_US
dc.subjectConstructivismen_US
dc.subjectEnglish as a Foreign Languageen_US
dc.subjectAdvanced Learneren_US
dc.subjectYazmaen_US
dc.subjectYapılandırmacılıken_US
dc.subjectYabancı Dil Olarak İngilizceen_US
dc.subjectİleri Düzey Öğrencisien_US
dc.titleSocial constructivist approach: (re) Transformation of “Little Red Riding Hood” for writing courseen_US
dc.title.alternativeSosyal yapılandırmacı yaklaşım: “Kırmızı Başlıklı Kız”ın yaratıcı yazma dersine (yeni)’den uyarlanmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEducation Sciencesen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8067-6032en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1732en_US
dc.identifier.endpage1746en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster