Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYiğit, Serkan
dc.contributor.authorDoğdubay, Murat
dc.date.accessioned2025-03-12T05:50:23Z
dc.date.available2025-03-12T05:50:23Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2602-4144
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.32958/gastoia.604386
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16346
dc.descriptionDoğdubay, Murat (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractYeniliklere bağlı olarak yiyecek ve içecek sektörü; tüketicilerin istek ve arzularında meydana gelen değişimlere ayak uydurabilmek amacıyla, yeni ve farklı hizmet arayışı içine girebilmektedir. Son yıllarda özellikle gastronomi biliminin de etkisiyle, yiyecek ve içecek sektörü her geçen gün yenilenmektedir. Ancak yiyecek ve içecek sektöründe meydana gelen yenilikler her zaman karşılık bulamayabilmektedir. Bunun nedeni olarak, tüketicilerin belli bir kısmının yeniliğe açık olmaması gösterilebilmektedir. Psikoloji bilim dalının incelemiş olduğu konulardan biri olan yenilik korkusu (neofobi); insanların hayatlarında veya çevresinde meydana gelen yeniliklere karşı besledikleri korku olarak adlandırılmaktadır. Bu korkuya sahip insanlar hayatlarında yenilik istememekte ve alışkanlıklarını yaşamı boyunca devam ettirme niyetindedirler. Çalışmanın ana konularından birini oluşturan yiyecekte yenilik korkusu da yenilik korkusunun bir çeşididir. Yiyecekte yenilik korkusu, yeni yiyeceklere karşı bireylerde genellikle korku, geri çekilme ve denemede isteksizlik olarak gözlenmektedir. Her ne kadar yiyecekte yenilik korkusu, bireyi yeni yiyeceğin potansiyel zararlarına karşı korumuş olsa da, zamanla bireyin beslenme döngüsünü kısıtlamaktadır. Bu çalışmanın amacı; tüketicilerin yiyecekte yenilik korkusu düzeylerini belirlemektir. Bu amaçla yapılan çalışmada, katılımcıların yiyecekte yenilik korkusu düzeyleri yiyecekte yenilik korkusu ölçeği ile ölçülmeye çalışılmıştır. Çalışmada kullanılan ölçek, Pliner ve Hobden’in (1992) tarafından geliştirilmiştir. Çalışma kapsamında veri toplama yöntemi olarak anket yöntemi kullanılmış ve 413 katılımcıya ulaşılmıştır. Sonuç olarak tüketicilerin, yiyecekte yenilik korkusu açısından düzeyleri “nötr” olarak belirlenmiştir. Bu düzeyin anlamı; tüketiciler, yeni yiyecekleri deneme konusunda temkinli davranmaktadırlar.en_US
dc.description.abstractDepending on the innovations, the food and beverage sector; In order to keep up with the changes that occur in the wishes and desires of the consumers, they can seek new and different services. In recent years, especially with the influence of gastronomy science, the food and beverage sector is being renewed every day. However, innovations in the food and beverage sector may not always be reciprocated. The reason for this is that a certain portion of consumers are not open to innovation. Fear of innovation (neophobia), which is one of the topics studied by psychology; It is called the fear that people feed against innovations that occur in their lives or in their surroundings. People with this fear do not want innovation in their lives and intend to continue their habits throughout their lives. Food neophobia, which constitutes one of the main subjects of the study, is a kind of fear of innovation. Food neophobia is generally observed as fear, retreat and unwillingness to try new foods. Although the food neophobia has protected the individual from the potential harm of new food, it limits the individual's nutritional cycle over time.The aim of this study; to determine consumers' the levels of food neophobia. In this study, the level of food neophobia was measured by the scale of food neophobia (FNS). The scale used in the study was developed by Pliner and Hobden (1992). The survey method was used as data collection method and 413 participants were reached. As a result, the levels of consumers in terms of food neophobia were determined to be “neutral. The meaning of this level; consumers are cautious about trying new foods.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Universityen_US
dc.relation.isversionof10.32958/gastoia.604386en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYiyecekte Yenilik Korkusuen_US
dc.subjectYiyecek ve İçecek İşletmeciliğien_US
dc.subjectYiyecek Alışkanlıklarıen_US
dc.subjectFood Neophobiaen_US
dc.subjectFood and Beverageen_US
dc.subjectManagementen_US
dc.subjectFood Habitsen_US
dc.titleTüketicilerin yiyecekte yenilik korkusu düzeyleri üzerine bir araştırmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGastroia: Journal of Gastronomy And Travel Researchen_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1284-7236en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-5601-6931en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage16en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster