Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorTaşkın, Erol
dc.contributor.authorDoğdubay, Murat
dc.date.accessioned2025-03-12T06:02:29Z
dc.date.available2025-03-12T06:02:29Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn2630-6360
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16348
dc.description.abstractYöresel gıda satıcıları bir destinasyonun gastronomisi için önemli unsurlardan birisidir. Yörenin gastronomik ürünlerini pazarlamaları yanında yerel üreticilere de maddi destek sağlayarak ekonomik olarak katkılarda bulunmaktadır. Bu çalışmada 11 farklı yöresel gıda satıcısıyla yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiş ve Gaziantep’in yemek kimliğine hakkındaki fikirleri sorulmuştur. Bununla beraber İşletmelerin müşteri profili belirlenmiş ve müşterilerin bu ürünleri neden talep ettikleri sorularına cevaplar aranmıştır. Toplamda 152 kod oluşturulan çalışmada en sık tekrarlanan yemek kimliği ögesinin Gaziantep’in tarifleri olduğu tespit edilmiştir. Bunu sofra adap ve kuralları ile gelenek ve görenekler izlemektedir. Bununla beraber bu ürünleri en çok yerli turist ve yerli halk ile yabancı turistler ile yurtdışında yaşayan Türkler ‘in satın aldığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractRegional food vendors constitute a vital component of a destination's gastronomy. In addition to marketing the region's gastronomic products, they contribute economically by providing financial support to local producers. Within this study, semi-structured interviews were conducted with 11 distinct regional food vendors, inquiring about their perspectives on Gaziantep's Food identity. Furthermore, customer profiles were determined, and answers were sought regarding the reasons behind their demand for these products. A total of 152 codes were generated in the study, with Gaziantep's recipes identified as the most frequently recurring element of culinary identity. This is accompanied by adherence to table manners, customs, and traditions. Additionally, these products are predominantly purchased by domestic tourists, local residents, foreign tourists, and Turks residing abroad.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKarabük Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYemek Kimliğien_US
dc.subjectYöresel Gıda Satan İşletmeleren_US
dc.subjectGastronomien_US
dc.subjectGaziantepen_US
dc.subjectFood Identityen_US
dc.subjectLocal Food Vendorsen_US
dc.subjectGastronomyen_US
dc.titleYöresel gıda satan işletmelerin destinasyonun yemek kimliğine etkisi: Gaziantep’te bir incelemeen_US
dc.title.alternativeThe influence of local food vendors on the food identity of a destination: A study in Gaziantepen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSafran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4799-0833en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-5601-6931en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage278en_US
dc.identifier.endpage288en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record