Çalgı egitimcilerinin ders içi uygulamalara yönelik görüşleri (mevcut durum ve olması gereken durum)
Abstract
Çalgı eg?itimine ilişkin çalışmalar, birçok araştırmacı tarafından gerçekleştirilmiş, sorunlar ortaya koyulmuş, tartışılmış, çözüm önerileri sunulmuştur. Bu araştırmada ise "ders içi uygulamalar" başlıg?ı altında olması gereken durum ve mevcut duruma ilişkin eg?itim fakülteleri müzik eg?itimi anabilim dallarında görev yapan çalgı eg?itimcilerinin görüşlerini elde etmek amaçlanmıştır. Evreni, Türkiye'deki üniversitelerin müzik eg?itimi anabilim dallarında görev yapan çalgı eg?itimcileri, örneklemi ise ulaşılabilen ve katılım gösteren toplam 94 çalgı eg?itimcisi oluşturmuştur. Çalgı eg?itimine ilişkin görüşler var olan şekli ile betimlenmeye çalışıldıg?ından tarama modeli tercih edilmiştir. Sonuç olarak; görüşlerini belirten çalgı eg?itimcileri, araştırmanın kapsamında yöneltilen 16 soru üzerinden 12'sinde Türkiye'de müzik eg?itimi anabilim dallarında çalgı eg?itiminde ders içi uygulamaların olması gerektig?i gibi ya da buna çok yakın bir şekilde seyrettig?ini ifade etmişlerdir. Dig?er 4 soruda ise mevcut durum ve olması gereken duruma yönelik görüşleri farklılık göstermiştir. Belirtilen bu görüşler ışıg?ında konuya ilişkin sonuçlar deg?erlendirilmiş ve tartışılmıştır There are several studies on instrument teaching where a number of researchers tried to determine and discuss the problems in the field and offer solutions for these problems. In the study, it was aimed to determine the views of instrument teachers related to "class practices" by investigating those about present and desired situations in music education departments of education faculties. Population of the study is the music instrument teachers working at music education departments at all Turkish universities while sample includes 94 instrument teachers who were available and participated in the study. A scanning model is preferred to describe the views on present situation in the study. As the result of the study, instrument teachers presenting their views in 12 of 16 questions in the study stated that class practices in instrument education of music education departments in Turkey are at desired level or very close to it. In the remaining four questions, their views on present situation and future prospects are different from one another. In the light of the views, results were evaluated and discussed.