dc.contributor.author | Kılıç, Deniz Beste Çevik | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:32:13Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:32:13Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 1300-8811 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/3692 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki müzik öğretmenlerinin mesleklerinden tatminlerini ölçmek ve kişiliğin tatmin düzeyi ile olan ilişkisini incelemektir. Beş faktörlü kişilik modeliçalışmanın teorik çerçevesini oluşturmaktadır. Çalışmaya, Türkiye'nin çeşitli yerlerinde görev yapan 120 müzik öğretmeni katılmıştır. Sonuçlar da, müzik öğretmenlerinin Extroversion (Dışadönüklük), Conscientiousness (Sorumluluk) ve Openness (Deneyime Açıklık) kişilik puanlarının yüksek; Neuroticism (Duygusal Dengesizlik/Növrotizm)puanın orta düzey; Agreeableness (Yumuşak başlılık) boyutunun puanının ise düşük olduğu ortaya çıkarılmıştır. Buna ilaveten, kişilik tiplerinin mesleki tatmin ile olan ilişkisini incelemek amacı ile yapılan analiz sonucunda, Duygusal Dengesizlik/Növrotizm ve Deneyime Açıklık kişilik puanları ile mesleki tatmin arasında istatistiki olarak pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study was to measure the satisfaction of professional music teachers in Turkey and to examine its relationship with satisfaction of the people. Big five model of personality is the theoretical framework of the study. The study included 120 music teachers working in various parts of Turkey participated. Results also music teachers Extroversion, Conscientiousness and Openness high double points; Neuroticism intermediate points; Agreeableness is the size of points is revealed to be low. In addition, as a result of analysis conducted to examine the relationship between job satisfaction and personality types, Emotional instability/Növrotizm and Openness points by persons in job satisfaction it has a positive and statistically significant relationship. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Beş Faktörlü Kişilik Modeli | en_US |
dc.subject | Müzik Öğretmenleri | en_US |
dc.subject | Mesleki Tatmin | en_US |
dc.subject | Kişilik | en_US |
dc.subject | Big Five Model of Personality | en_US |
dc.subject | Music Teachers | en_US |
dc.subject | Job Satisfaction | en_US |
dc.subject | Personality | en_US |
dc.title | Türkiye'deki müzik öğretmenlerin kişilikleri ve iş tatminleri | en_US |
dc.title.alternative | Music teachers' personalities and their job satisfactions in Turkey | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kastamonu Eğitim Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 25 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 435 | en_US |
dc.identifier.endpage | 454 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |