Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEroğlu, Özgür
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:48Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:48Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1308-7177
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4089
dc.description.abstractBu araştırmada, eğitim fakültesi mezunu müzik öğretmenlerinin armoni bilgi ve becerilerinin müzik öğretmenliği mesleğinin gerekliliklerine uygunluğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada kullanılan model, betimsel tarama modelidir. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara ili sınırları içerisindeki devlet okullarında görev yapmakta olan Eğitim Fakültesi mezunu 53 müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında, bu araştırma için hazırlanmış olan anket formu kullanılmıştır. Yapılmış olan ölçmenin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,766 olarak hesaplanmış ve güvenilir olduğuna karar verilmiştir. Anketten elde edilen veriler üzerinde frekans ve yüzde hesaplamaları kullanılarak gerekli istatistiksel çözümlemeler yapılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgulara göre, müzik öğretmenlerinin çok azı kendilerini armoni bilgi ve becerileri açısından "çok yeterli" veya "tamamen yeterli" olarak nitelemişlerdir. Sonuç olarak, eğitim fakültesi mezunu müzik öğretmenlerinin armoni bilgi ve becerilerini müzik öğretmenliği mesleğinin gereklilikleri açısından düşük düzeyde buldukları anlaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to investigate the compliance of harmony knowledge and skills of music teachers graduated from faculties of education with the requirements of music teaching profession. This is a descriptive research seeking to determine the existing situation. The study group is consisted of 53 music teachers graduated from faculties of education and work in public schools in Ankara. The questionnaire prepared for this research was used to collect data for this study. The Cronbach Alpha reliability coefficient of the survey was calculated as 0,766 and it proved to be reliable. On the data obtained from the survey, statistical analysis were made calculating frequencies and percentages. According to the findings of the study, few music teachers qualify themselves as "very sufficient" or "completely sufficient" in terms of harmony knowledge and skills. As a result, it is determined that, music teachers graduated from faculties of education find their harmony knowledge and skills at a low level in terms of the requirements of music teaching profession.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.subjectMüzik Eğitimien_US
dc.subjectMüzik Öğretmenliğien_US
dc.subjectArmoni Eğitimien_US
dc.subjectMusic Educationen_US
dc.subjectMusic Teachingen_US
dc.subjectEducation of Harmonyen_US
dc.titleEğitim fakültesi mezunu müzik öğretmenlerinin armoni bilgi ve becerilerine ilişkin görüşlerien_US
dc.title.alternativeFaculty of education graduate music teachers' opinions on their harmony knowledge and skillsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage319en_US
dc.identifier.endpage330en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster