Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGirgin, Demet
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:50Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:50Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1308-7177
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4106
dc.description.abstractBu çalışmada, lise ve üniversite düzeyinde müzik eğitimi alan öğrencilerin bireysel çalgı derslerine ilişkin tükenmişlik düzeylerini belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. Ölçek geliştirme sürecinde önce açımlayıcı faktör analiziyle faktör yapıları belirlenmiştir. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda tek faktörlü bir yapı ortaya çıkmıştır. Sonrasında, doğrulayıcı faktör analiziyle analiz yapılmıştır. Doğrulayıcı faktör analizinde hata varyansı yüksek olan bir madde ölçekten elenmiştir. Doğrulayıcı faktör analiziyle uyum indekslerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı .97 olarak hesaplanmıştır. 36 maddelik ölçeğin lise ve üniversite düzeyindeki müzik eğitimi alan öğrencilerin bireysel çalgı derslerine ilişkin tükenmişlik düzeylerini belirlemede kullanılabilecek bir yapı ve güvenirlikte olduğu sonucuna ulaşılmıştıren_US
dc.description.abstractThis study aimed to create a valid and reliable scale to determine the burnout levels of high school and university music students in their individual instrument courses. In the development of the scale, the authors used exploratory factor analysis to identify the factor structure. The analysis revealed a single-factor structure. Afterwards, a confirmatory factor analysis was administered, leading to one item with a high error variance being removed from the scale. Confirmatory factor analysis indicated that the fit indices were high. The Cronbach's alpha reliability coefficient of the scale was found to be 0.97. The study determined that the 36-item scale was reliable and had a suitable structure for determining the burnout levels of high school and university music students in their individual instrument coursesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.subjectMüzik Eğitimien_US
dc.subjectÇalgı Eğitimien_US
dc.subjectTükenmişliken_US
dc.subjectÖlçek Geliştirmeen_US
dc.subjectGeçerlik- Güvenirliken_US
dc.subjectMusic Educationen_US
dc.subjectInstrument Educationen_US
dc.subjectBurnouten_US
dc.subjectScale Developmenten_US
dc.subjectValidityen_US
dc.subjectReliabilityen_US
dc.titleBireysel çalgı dersi tükenmişlik ölçeği geliştirme çalışması: Geçerlik ve güvenirlik analizien_US
dc.title.alternativeDeveloping a burnout scale for individual instrument courses: Validity and reliability analysesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage115en_US
dc.identifier.endpage126en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster