Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİnan, Dilek
dc.contributor.authorSönmez, Ayişe Lebriz Tacettin
dc.date.accessioned2019-05-16T19:32:53Z
dc.date.available2019-05-16T19:32:53Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1302-9703
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4130
dc.descriptionİnan, Dilek (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractGünümüz İskoçyalı oyun yazarı David Greig Çağdaş İngiliz tiyatrosuna önemli katkılar sağlamaya devam etmektedir. Birçok eserinde yerellik ve küresellik konularına dikkat çeken Greig, günümüzün politik, kültürel ve estetik sorunlarını mekan ile ilişkilendirerek ele alır. Greig tiyatronun, yer, yersizlik, parçalanma ve bozulma gibi sosyal problemleri aktarmak için en uygun araç olduğuna inanır. Bu çalışmanın amacı Greig'in 1996 yılında yazdığı Europe adlı tiyatro eserinde mekansal kompozisyonu incelemek ve eserden hareketle yazarın dikkat çekmek istediği insan doğasının mekan ve memleket fikrine bağlılık derecesini ortaya çıkarmaktır. Eserin kültürel, siyasi ve tarihi referansları izleyicileri yada okuyucuları yakın Avrupa tarihine yönlendirmektedir. Eserde, 1989 sonrası Doğu ve Orta Avrupa ülkelerini etkileyen devrimler ve Balkan iç savaşları nedeni ile göçe ve kaçmaya zorlanmış insanların yersizlik (vatansızlık) üzerine yaşadıkları ve duyguları ortaya konacaktır. Bu çalışma postmodern ve poststructuralist bir edebi eleştiri olan 'geocriticism' yaklaşımından ve bu yaklaşımın bize sunduğu terminolojiden faydalanacaktır.en_US
dc.description.abstractThe Scottish playwright David Greig has made a significant contribution to British Drama in the twenty-first century. As a result of his fascination with the notions of locality and globalism, he has been exploring contemporary political, cultural and aesthetic concerns in his dramatic work in relation to place and space. Greig considers theatre an appropriate means to express such contemporary issues as place, placelessness, fragmentation and distortion in a milieu of postmodern chaos. The aim of this paper is to explore the spatial composition in Greig's Europe, a play in which the playwright differentiates between the place-bound nature of human subjectivity and the need for a detachment from place in the post-1989 period. At that time European geography was reshaped during the revolutions and the Balkan civil wars when the people were forced to migrate from their hometowns. This paper benefits from the terminology of geocriticism - a literary criticism which suggests an interdisciplinary approach to understanding literature in relation to space and place.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil Bilimen_US
dc.subjectDavid Greigen_US
dc.subjectEuropeen_US
dc.subjectYeren_US
dc.subjectYersizliken_US
dc.subjectSeyahaten_US
dc.subjectSpaceen_US
dc.subjectPlaceen_US
dc.subjectPlacelessnessen_US
dc.subjectTraveen_US
dc.titleA spatial interpretation of David Greig's Europeen_US
dc.title.alternativeDavid Greig'in Europe eserinin mekansal açıdan incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage49en_US
dc.identifier.endpage61en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster