Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAymankuy, Yusuf
dc.contributor.authorAkgül, Volkan
dc.contributor.authorAkgül, Cansen Can
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:03Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:03Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1301-5265
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4542
dc.descriptionAymankuy, Yusuf (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractAraştırmanın Amacı: Bu araştırmanın amacı; Gönen'de bulunan termal konaklama işletmelerinde konaklayan müşterilerin, aldıkları hizmetlerden memnun olup olmadığını ortaya çıkararak, turistik ürünleri oluşturan unsurlardan, aldıkları hizmetlere yönelik, müşteri memnuniyeti düzeylerini belirlemektir. Ayrıca, termal konaklama işletmelerinde kalan müşterilerin demografik özeliklerine göre müşteri memnuniyeti boyutlarının, farklılık gösterip göstermediği incelemektir.Yöntem: Gönen'de termal konaklama işletmelerinde konaklayan 251 müşteriye, kolayda örnekleme tekniği ile anket uygulanmıştır. Kullanılan anket formunda müşterilerin kişisel özelliklerinin tespiti için hazırlanmış (yaş, cinsiyet gelir vb.) çoktan seçmeli sorular ve katılımcıların termal tesislerdeki memnuniyetlerini ölçmek için hazırlanmış 36 adet likert tipi (5'li) soru bulunmaktadır. Yapılan anket sonucunda elde edilen veriler SPSS (Statistic Package For Social Sciences) 16.0 paket programı ile analiz edilmiştir.Bulgular ve Sonuçlar: Gönen'de yapılan çalışmaya katılan termal turizm müşterilerinin en yüksek memnuniyetinin 4,23'lük katılım ile "ulaşım ve tesisin genel mahalleri" konusunda olduğu tespit edilmiştir. Araştırma kapsamındaki termal konaklama işletmelerindeki "personel ve yiyecek-içecek özellikleri" ile ilgili katılımcıların memnuniyet düzeyleri de 3,98'lik bir katılım ile en yüksek ikinci memnuniyet unsuru olarak tespit edilmiştir. Katılımcılar tarafından termal tesisler, "termal imkanlar" açısından verilen 3,88'lik katılım ile yeterli potansiyele sahip olarak görülmektedir. Özellikle termal işletmelerin sahip olduğu termal kaynakların (suların) şifalı olduğu ifadesine verilen 4,18'lik katılım, termal kaynakların tanıtımının iyi yapıldığını ortaya koymaktadır. Gönen'deki termal konaklama işletmelerinden faydalanan müşteriler tarafından en düşük memnuniyet düzeyi ise, 3,15'lik katılım ile işletmelerdeki "eğlence/boş zaman imkanları" için ifade edilmiştir. Termal konaklama işletmelerinde personel ve yiyecek-içecek özelliklerine en duyarlı kesimin emekliler, oda imkanları ve hizmetlerine en duyarlı kesimin ise lisans üstü eğitim almış kişiler olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe Scope of Study: The aim of this is to reveal whether guest who stay at thermal accommodation facilities in Gönen are satisfied with the service sor not and to determine the level of customer satisfaction from elements including touristic products to services they receive. Also, we aim to analyze whether the level of customer satisfaction differs according to demographic features of guests staying at thermal accommodation facilities.Method: 251 guests who stay at thermal accommodation facilities in Gönen were applied convenience sampling and survey form. There are multiple-choice questions in order to determine personal characteristics (age, gender, income etc.) of guests in survey form and 36 questions prepared in 5-point Likert type scale in order to measure satisfaction of participants in thermal facilities. Data obtained from survey study was analyzed with SPSS (Statistic Package for Social Sciences) 16.0. Findings and Results: It was determined that the greatest satisfaction of thermal tourism guests participated in the study in Gönen was about "transportation and general locations of facility" with 4,23 participation. Satisfaction level of participants about "staff and food-beverage" at thermal accommodation facilities in the scope of study is the second highest element of satisfaction with 3,98 participation. Thermal facilities are regarded to have adequate potential with 3,88 participation in the sense of "thermal resources". 4,18 participation given for the statement that thermal sources (water) of thermal facilities is therapeutic shows that thermal sources are pormoted succesfully. The lowest satisfaction level of customer who make use of thermal accommodation facilities in Gönen was stated for "leisure/spare time activities" at the facilities with 3,15 participation. It was determined that the people who are most sensitive towards staff and fod-beverage features are retired people and the people who are most sensitive towards room facilities and service are those who received postgraduate education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectTermal Konaklama İşletmelerien_US
dc.subjectMüşteri Memnuniyeten_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectThermal Accommodation Facilitiesen_US
dc.subjectCustomer Satisfacten_US
dc.titleTermal konaklama işletmelerinde müşteri memnuniyetine etki eden unsurlar "Gönen kaplıcaları örneği"en_US
dc.title.alternativeFactors effecting customer satisfaction in thermal accommodation facilities "example of Gönen thermal hotels"en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue28en_US
dc.identifier.startpage223en_US
dc.identifier.endpage240en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster