Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaştürk, Mehmet
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:05Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:05Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1301-5265
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4594
dc.description.abstractKüreselleşen dünyada ikinci dil eğitimi giderek daha çok önem kazanmakta, ancak artan öneme koşut olarak konuyla ilgili yakınmalar da giderek artmaktadır. Bu çalışmada ikinci dil öğrenmeyle ilgili yazın alanında yapılan çalışmalar ile lise ve üniversite düzeyinde ikinci dil öğrenenlerin algıları karşılaştırılmıştır. Veriler dil ağırlıklı eğitim yapan Balıkesir Sırrı Yırcalı Anadolu Lisesinde, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Programında ve Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilere uygulanan likert tipi anketten elde edilmiştir. Elde edilen veriler nicel ve nitel bir yöntemle çözümlenmiştir. Öğrenenlerin ikinci dil öğrenmeye karşı olumlu, ancak sürecin sonucuna yönelik olumsuz bir tutum sergiledikleri görülmüştür. Alan yazınında ortaya çıkan sonuçlar ile katılımcıların öğrenme stillerinin örtüşmediği, bunun için dil öğretimindeki bakış açısının ve kullanılan kavramların gözden ge- çirilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractSecond language teaching is gaining more and more importance in the global world. However, displeasure about language teaching also increase. The purpose of the present study is to compare the results of the previous studies to the perceptions of second language learners who are studying in high school and university. The data were obtained from a 5-Likert questionnaire administrated to the students who are studying in Balıkesir Sırrı Yırcalı Anatolian High School ,The Department of English Language Teaching, and School of Tourism and Hotel Management at Balıkesir University. The data were analyzed through the quantitative and qualitative methods. The results of the study demonstrate that the students have positive attitudes towards second language learning but that they have negative attitudes towards the end of the second language learning process. It is concluded that the results of the previous studies is not consistent with the learning styles of the participants. Therefore, it is suggested that judgements about language teaching and conceptions used in this area should be reconsidered.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.subjectNicel ve Nitel Yöntemen_US
dc.subjectİkinci Dilen_US
dc.subjectÖğrenme-Edinimen_US
dc.subjectDil Sisteen_US
dc.subjectQuantitative and Qualitative Methoden_US
dc.subjectSecond Languageen_US
dc.subjectLearning-Acquisitionen_US
dc.subjectLanguage Systemen_US
dc.titleİkinci dil öğrenme algılarının belirlenmesi: Balıkesir örneğien_US
dc.title.alternativeThe learners’ perceptions of second language learning: The sample of Balıkesiren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue28-1en_US
dc.identifier.startpage251en_US
dc.identifier.endpage270en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster