Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEroğlu, Özgür
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:12Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:12Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1301-9058
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4731
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, müzik eğitimi ana bilim dalı öğrencilerinin piyano eserlerini ezbere çalma başarılarında, analitik ezberleme yaklaşımının etkililiğini araştırmaktır. Araştırmanın modeli, eşitlenmemiş kontrol gruplu “yarı-deneysel model”dir. Araştırmanın evrenini Türkiye’deki GSE Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalları, örneklemini ise GÜGEF GSE Bölümü Müzik Öğretmenliği anabilim dalında 2009-2010 öğretim yılında 3. sınıfta öğrenim görmekte olan öğrencilerden seçilen 22 öğrenci oluşturmaktadır. Deney aşamasında, örneklem grubu, biri deney diğeri kontrol olmak üzere iki gruba ayrılmış, hem öntest hem de sontest aşamalarında her bir öğrencinin ezber performansının video kayıtları alınmıştır. Yapılan performans değerlendirmesi sonucunda elde edilen veriler, SPSS programı aracılığıyla Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve Mann Whitney U Testi uygulanarak karşılaştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda, analitik ezberleme yaklaşımının, öğrencilerin piyano eserlerini ezbere çalma başarılarını olumlu yönde ve önemli ölçüde etkilediği anlaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the study was to investigate the effects of the analitical memorization approach on the achievements of students of the Music Education Departments on playing piano pieces from memory. The model of the research is #8220;quasi-experimental #8221; based on nonequivalent control group. The population of the research is the entire group of students at the Music Department of Gazi Education College of Gazi University. The sample, 22 students, was selected from the population of the third year students of 2009-2010 academic year. The subjects included in this study was assigned to either the control group or the experimental group. Each student #8217;s performance was recorded during the pre-test and post-test periods. The performances was evaluated and the collected data was compared by Wilcoxon Signed-Rank Test and Mann-Whitney U Test, using the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS). As a result of the research, it was found out that the effects of the analitical memorization approach on the achievements of students on playing piano pieces from memory was significant.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectMesleki Müzik Eğitimien_US
dc.subjectMesleki Çalgı Eğitimien_US
dc.subjectPiyano Eğitimien_US
dc.subjectAnalitik Ezberleme Yaklaşımıen_US
dc.subjectProfessional Music Educationen_US
dc.subjectProfessional Instrument Trainingen_US
dc.subjectPiano Trainingen_US
dc.subjectAnalitical Memorization Approachen_US
dc.titlePiyano eserlerine yönelik analitik ezberleme yaklaşımının etkililiğien_US
dc.title.alternativeEffects of the analitical memorization approach on piano piecesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGazi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage569en_US
dc.identifier.endpage582en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster