Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇevik, Deniz Beste
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:15Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:15Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4774
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi özyeterlik düzeylerinin cinsiyete, sınıf düzeyine ve yaşlarına göre incelenmesidir. Araştırmaya, 163 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Veri toplama aracı olarak; Afacan (2008) tarafından geliştirilen “Müzik Öğretimi Özyeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler, betimsel istatistik yöntemleri ve t testi yapılarak analiz edilmiştir. Araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimine ilişkin özyeterlik düzeyi orta düzey çıkmıştır. Araştırmanın sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi özyeterlikleri ile değişkenler (cinsiyet, sınıf düzeyi ve yaş) arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu ortaya koyulmuştur. Kadın öğretmen adaylarının özyeterlik inançları erkek öğretmen adaylardan daha yüksektir. Sınıf düzeyine göre, sınıf seviyeleri arttıkça müzik öğretimi özyeterliklerinin yükseldiği, bununla birlikte, yaş bakımından, 22–24 yaş grubundaki öğrencilerin müzik öğretimi özyeterliklerinin, 19–21 yaş grubundaki öğrencilere göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate elementary education pre-service teachers #8223; self-efficacy beliefs by gender, grade level and age. Participants were 163 elementary education pre-service teachers. An instrument titled #8220;Music Education Self-Efficacy Scale #8221; (Afacan, 2008) was used as a means of data collection. Descriptive statistics and t test was used to analyze the data. Results revealed that elementary education pre-service teachers #8223; music education self-efficacy was, in general, moderate. Results revealed that participants #8223; self-efficacy beliefs differ by gender, grade level and age. Women #8223;s self-efficacy beliefs were higher than men. Junior (3rd year) students #8223; self-efficacy was higher than sophomores (2nd year). Similarly, self-efficay scores of particiapants with an age of between 22 and 24 was higher than those with an age of between 19 #8211;21.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectSınıf Öğretmeni Adayıen_US
dc.subjectMüzik Öğretimien_US
dc.subjectÖzyeterliken_US
dc.subjectMüzik Öğretimi Özyeterlik Ölçeğien_US
dc.subjectElemantary Education Pre-Service Teachersen_US
dc.subjectMusic Educationen_US
dc.subjectSelf-Efficacyen_US
dc.subjectMusic Education Self-Efficacy Scaleen_US
dc.titleSınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimi özyeterlik düzeylerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining elementary education pre-service teachers’ self-efficacy beliefsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage145en_US
dc.identifier.endpage168en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster