Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın, Selami
dc.contributor.authorTakkaç, Mehmet
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:49Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:49Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1304-4990
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5108
dc.descriptionAydın, Selami (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractDil öğretmenlerinin gözlemleri, öğrenci deneyimleri ve ilgili literatür, ikinci dil öğreniminde sınav kaygısının başarıyı olumsuz etkileyen bir faktör olduğunu göstermektedir. Bu çalışma, demografik özelliklerden biri olan cinsiyet ile İngilizce’yi ikinci dil olarak öğrenenlerdeki sınav kaygısı ilişkisi üzerine kuruludur. Araştırmada, 114 öğrenciye 22 maddeden oluşan sınav kaygı anketi uygulanmış, elde edilen veri, istatistik olarak çözümlenmiştir. Sonuçlar, cinsiyet ile sınav kaygısı arasında, sınav kaygısının doğurduğu güvensizlik, rahatsızlık ve olumsuz isteklendirme dışında anlamlı bir ilişki olmadığını göstermektedir.en_US
dc.description.abstractTeachers #8217; observations, students #8217; experiences and the related literature indicate that test anxiety is a factor that affects achievement negatively on second language learning. This study aimed to investigate the relationship between test anxiety of English as a Second Language learners and gender, one of the subject variables. In the research, the test anxiety scale consisted of 22 items was administered to 114 learners and the data gathered was analyzed statistically. It was found that there is no significant correlation between test anxiety of learners and gender of the participants, except the lack of self-confidence and negative motivation of learners.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCinsiyeten_US
dc.subjectSınav Kaygısıen_US
dc.subjectİkinci Dil Olarak İngilizceen_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectTest Anxietyen_US
dc.subjectEnglish as a Second Languageen_US
dc.titleİngilizceyi ikinci dil olarak öğrenenlerde sınav kaygısının cinsiyet ile ilişkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage259en_US
dc.identifier.endpage266en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster