Güncel Gönderiler: Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu
Toplam kayıt 34, listelenen: 21-34
-
Konaklama sektöründe el değiştiren tesislerde yaşanan işletme sorunları ve bir uygulama
(2004)Konaklama sektöründe, devlet tarafından 1985-1992 yılları arasında uygulanan teşviklerin de etkisiyle bir yatırım patlaması yaşanmıştır. Ancak, 1992 yılı sonrası sektörde yaşanan darboğazların da etkisiyle, karşılaşılan ... -
Otel işletmelerinde faaliyet analizi ve denetimi
(2008)Özet; Otelcilik sektöründe faaliyet gösteren bireysel işletmelerde karlılığın ve rekabet gücünün arttırılmasında yöneticilerin kontrolünde olan en önemli araç, faaliyet analizi ve denetimidir. Bir otel kurulmadan önce ... -
ANALİTİK YAKLAŞIMIN TEORİ ÜRETME KAPASİTESİ: GİRİŞİMCİLİK VE REFAH TEORİSİ ÖRNEĞİ
(2009)Bu çalışmanın amacı genel olarak refah teorisi ile girişimcilik arasındaki ilişkileri, ilave olarak ise Pareto refah yaklaşımı ile girişimcilik kavramı arasındaki ilişkileri analitik yöntemle ele almaktır. Esas olarak şu ... -
Kat hizmetleri yöneticilerinin hizmet kalitesi algıları: Konaklama işletmelerinde görgül bir araştırma
(2010)Bu araştırmada, konaklama işletmelerinde kat hizmetleri yöneticilerinin hizmet kalitesine yönelik algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın ilk bölümünde, yazın incelemesi sunulmaktadır. Araştırma bulgularının ... -
Seyahat acentelerinin turist rehberlerini seçme ve işe alma sürecindeki eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırma
(2012)Seyahat acentelerinin turist rehberlerini seçme ve işe alma sürecindeki eğilimlerinin belirlenmesi ve doğru rehberi işe almanın etkileri konusundaki tutumlarının ölçülmesi bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Elde edilen ... -
Otel atmosferinin turistlerin beklenti ve algılamaları üzerindeki etkisi: Bozcaada'da bir uygulama
(2012)Problem Durumu: Hizmet kalitesinin bir unsuru olarak atmosferin,turistlerin beklenti ve algılamaları üzerinde önemli rol oynadığı kabul edilmektedir. Turistlerin ilk algılamaları üzerinde etkili olan otel atmosferi, algılanan ... -
Termal konaklama işletmelerinde müşteri memnuniyetine etki eden unsurlar "Gönen kaplıcaları örneği"
(2012)Araştırmanın Amacı: Bu araştırmanın amacı; Gönen'de bulunan termal konaklama işletmelerinde konaklayan müşterilerin, aldıkları hizmetlerden memnun olup olmadığını ortaya çıkararak, turistik ürünleri oluşturan unsurlardan, ... -
Yiyecek içecek bölümlerinde işgörenlerin ve müşterilerin hizmet kalitesi beklenti ve algıları: Termal otellerde bir araştırma
(2013)Araştırmanın Amacı: Yapılan bu araştırmanın amacını, termal otellerin yiyecek içecek bölümlerinde sunulan hizmetlerde, müşterilerin beklenti ve algılarının, işgörenler tarafından anlaşılma düzeyinin ortaya konulması ... -
Turizm destinasyonlarinda gece kulüplerini ziyaret eden turistlerin tüketim alişkanliklari: Yerli genç turistler üzerine bir araştirma
(2013)Yapılan bu araştırmanın amacını turizm destinasyonlarında gece kulüplerini ziyaret eden yerli genç turistlerin, gece kulüplerini tercih nedenleriyle gece kulüplerindeki tüketim alışkanlıklarının ortaya konulması oluşturmaktadır. ... -
Çalişma yaşami kalitesini etkileyen faktörlerin işgörenler tarafindan algilanmasi: Otel çalişanlari üzerinde bir araştirma
(2013)Bu araştırmada, otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin çalışma yaşamı kalitesi algıları tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma, 266 işgörenden anket yöntemiyle toplanan verilerle gerçekleştirilmiştir. Bulgulara göre, ... -
Trabzon Ayasofya müzesi’nin camiye dönüştürülmesine ilişkin turist rehberlerinin değerlendirmesi
(2014)Araştırmanın Amacı: Turist rehberlerini; bilgi kaynağı, yol gösterici, kültür elçisi, aracı kişiler olarak ifade edilebilmek mümkündür. Ülkemizde son yıllarda meydana gelen turizm varışlarındaki artıştan Trabzon ili de ... -
Çalışma yaşamında psikososyal risklere proaktif bir yaklaşım: Örgütsel ombudsmanlık modeli
(2016)Günümüz iş yaşamında, psikososyal riskler, çalışanların sağlık, güvenlik ve refah durumu üzerinde önemli tehdit-ler oluşturmaktadır. AB İş sağlığı ve Güvenliği ajansının araştırmasına göre, iş ortamlarında bu tür riskler, ... -
Müşteri ilişkileri yönetimi kapsamında gizli müşteri alışverişi: Zincir otel örneği
(2016)Modern pazarlama yaklaşımlarından biri olan Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) müşteri istek ve beklentilerini önceden tahmin etmeye ve bu doğrultuda çalışmalar yapmaya odaklanan bir anlayıştır. Bu amaçla işletmedeki her ... -
Kültürlerarası turist tutumları: Bütünleşik tehdit teorisi çerçevesinde bir araştırma
(2016)Bu çalışma ile farklı milliyetten olan turistlerin birbirlerine karşı sergiledikleri tutumlar ile bu tutumların ortaya çıkarttığı sonuçları ve dış gruptan algıladıkları tehditleri bütünleşik tehdit teorisi çerçevesinde ...