Browsing İşletme Bölümü by Issue Date
Now showing items 1-20 of 107
-
A neglected research area: internationalization of Turkish firms via outward foreign direct investment
(2005)Bu makale Türk firmalarının yurtdışına doğrudan yatırım yoluyla uluslararasılaşma-sı konusunda bilimsel çalışma yokluğundan yola çıkarak bu konunun geniş kapsamlı olarak araştırılmasının, incelenmesinin ve değerlendirilmesinin ... -
Örgütlerde işgören eğitimi üzerine bir alan araştırması
(2005)Bu araştırmanın amacı kamu kuruluşlarında verilen hizmet içi eğitimin çalışanlar üzerindeki etkilerinin hangi faktörlere bağlı olduğunu saptamaya çalışmaktır. Bu kapsamda Muğla îlinde bazı kamu kuruluşlarında anket çalışması ... -
Kalite yönetimi çerçevesinde bankalarda çalışan personelin iş tatmini ve iş tatminini etkileyen faktörlerin incelenmesine yönelik bir araştırma
(2006)İş tatmini, isin özellikleriyle çalısanların istekleri birbirine uydugu zaman gerçeklesmektedir. ise karsı pozitif tutum is doyumuna esdegerdir. ise karsı negatif tutum ise is doyumsuzlugu olarak adlandırılabilir. Buradan ... -
Doğrudan yurtdışı yatırımlar yoluyla teknoloji transferi ve Türkiye: Bir literatür incelemesi
(2006)Ekonomik olarak gelişme ve yurttaşlara refah sağlama gelişmiş ve gelişmekte olan hemen hemen bütün devletlerin öncelikleri arasındadır. Teknoloji, ekonomik gelişme ve kalkınma için önemli bir temel taşıdır. Teknoloji, ... -
İşlevsel bir pazarlama aracı olarak yıkama ve bakım etiketleri (kadın tüketicilerin bakım etiketi ve sembollerini algılama davranışları)
(2006)Konfeksiyon ürünlerinin üzerine iliştirilen tanımlayıcı etiketler mamullerin hangi yarı mamullerden yapıldığını, giysinin beden ölçüsünü, bakım yapılırken dikkat edilmesi gereken hususlar ile üreticinin adını ve adresini ... -
Algılanan hizmet kalitesinin müşteri değerlendirme sürecine yansımaları ve sadakat üzerindeki etkisi: Havayolu endüstrisinden bulgular
(2006)Uzun dönemli pazar başarısı ve sürdürülebilir bir rekabet avantajı elde etme açısından tüm işletmeler müşterileri ile ilişkilerini geliştirmeyi ve kendilerini müşterilerinin gözünde vazgeçilmez hale getirmeyi amaçlamaktadırlar. ... -
Assessing the performance of foreign equity ventures: The case of Turkish manufacturing FDI firms
(Taylor&Francis, 2007)The objective of this study is to examine and assess foreign equity ventures' (FEV) performance from the perspective of a developing country-based parent firms. In this study, we employed management, marketing, production ... -
Volatilitenin negatif ve pozitif şoklara asimetrik tepkisi: TAR-GARCH modeli kullanılarak Türkiye verilerinden yeni bir kanıt
(2007)Bu çalışmanın amacı Türkiye hisse senedi piyasasında volatilitenin negatif ve pozitif şoklara asimetrik tepki verip vermediğini incelemektir. Çalışmada kullanılan İstanbul Menkul Kıymetler Borsası 100 Endeksi (IMKB-100) ... -
Üniversiteli tüketicilerin 'çevreci tüketim' tutumları ve satın alma davranışlarına etkileri
(2007)Bu çalışma, tüketicilerin 'çevreci tüketime' yönelik tutumlarını oluşturan yapıyı incelemektedir. Tüketim toplumundan 'çevreci tüketim toplumu'na geçiş, ancak, çevreci tüketicilerle mümkün olabilecektir. Bu çalışmada çevreci ... -
Cam tavan sendromu ve kadınların üst düzey yönetici pozisyonuna yükselmelerindeki engeller: Balıkesir örneği
(2007)Kadınların erkeklere oranla, üst yönetimlerde ve stratejik öneme sahip pozisyonlarda temsil güçlerinin az olmasının nedenlerini araştırmak, bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışmada, literatür taramasına dayanarak ... -
Farklı sektörlerde faaliyetlerini sürdüren işletmelerde zaman yönetimi üzerine ampirik bir araştırma: Bursa ili örneği
(2007)Günümüz yönetim anlayışında bir işletmenin en değerli kaynağı zamandır. Zaman yitirildiğinde geriye dönüşü hiçbir şekilde mümkün olmayan ve genellikle ihmal edilen bir kaynaktır. Dolayısıyla, literatürde de zaman yönetiminin ... -
Global pazarlamada toplumsal kültür farklılıklarının önemi (çokuluslu şirket ve yerel kültür örnekleri)
(2007)Global pazarlarda faaliyet gösteren işletmelerin başarısındaki en önemli faktör, hedef alınan dış pazarlarda, ihtiyaçların karşılanma biçiminin ve talep edilecek mal ve hizmetlerin neler olduğunun bilinmesidir. Bu çalışma, ... -
Volatilite modellerinin öngörü performansları: Arch,garch ve smarch Karşılaştırması
(2007)Bu çalışmada alternatif volatilite modellerinin öngörü performansları karşılaştırılmıştır. İstanbul Menkul Kıymetler Borsası İMKB100 endeksi haftalık kapanış verileri kullanılarak getiri volatilitesi ARCH, GARCH ve SWARCH ... -
Firm-specific capabilities and foreign direct investment activities of Turkish manufacturing firms: An empirical study
(2008)Purpose - The purpose of this paper is to investigate the capabilities and characteristics of Turkish manufacturing firms that engage in outward FDI activity. To this end, the paper aims to explore how these firms' ... -
Örgütsel-yönetsel motivasyon faktörlerinin çalışanların performans ve verimliliğine etkilerini incelemeye yönelik ampirik bir çalışma: Hizmet ve endüstri işletmesi örneği
(2008)Bu çalışmanın amacı örgütsel-yönetsel motivasyon uygulamalarının çalışanların performans ve verimliliği üzerinde etkisi olup olmadığını belirlemek ve varsa bu etkinin hangi boyutlarda ortaya çıktığını saptamaktır. Günümüz ... -
Yabancılar Türkiye'de pozitif geri beslenme hipotezine uygun davranışlar gösterirler mi?
(2008)Bu çalışmada yabancıların işlem yapma davranışları İstanbul Menkul Kıymetler Borsası (İMKB) aylık verileri kullanılarak araştırılmıştır. Net yabancı işlem hacmi ve hisse senedi getirilen arasındaki nedensellik ilişkisi ... -
Kamu ve özel sektör kuruluşlarının örgütsel kültürünün analizi ve kurum kültürünün çalışanların örgütsel bağlılığına etkisi: Görgül bir araştırma
(2008)Bu çalışmanın amacı (a) kamu ve özel sektör kuruluşlarının örgütsel kültürlerini analiz ederek kurum kültürünün çalışanların örgütsel bağlılığına etkisini araştırmak; (b) kamu kurumunda çalışanlarla özel sektörde çalışanlar ... -
Endüstriyel müşteri sadakati: Müşterinin değer algılaması ve değer odaklılık düzeyinin rolü -GSM sektöründen bir örnek
(2008)Bu çalışma, endüstriyel pazarlarda müşteri sadakati ile müşterinin değer algdaması arasındaki ilişkiyi analiz etmektedir. Ayrıca endüstriyel müşterinin değer algılamasının, müşterinin "değer-odaklı" olup olmaması ile ... -
Bandırma'nın girişimcilik potansiyelinin değerlendirilmesi
(2008)Girisimcilik konusu son yıllarda genel ve özellikle bölgesel kalkınmanın gelistirilmesinde önemli bir yer tutmakta, bazen de tek strateji olarak hem yönetimlerin hem de akademik çevrelerin ilgisini çekmektedir. Bu baglamda ...