Başlık için İlköğretim-Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
-
Determination of the relationship between elementary students’ scientific creativity and academic achievement in science and technology courses
(2012)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin genel ve bilimsel yaratıcılıkları ile Fen ve Teknoloji dersi akademik başarısı arasındaki ilişkinin belirlenmesi, cinsiyet, sınıf ve genel yaratıcılık düzeylerine ... -
Enzyme kinetics: Teaching using polyphenoloxidase with a practical science activity
(Sila Science, 2012)Enzymology is one of the fundamental areas of biochemistry and involves the study of the structure, kinetics, and regulation of enzyme activity. Research in this area is often conducted with purified enzymes and extrapolated ... -
İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi yapılarının modellenmesi
(2013)Bu çalışmanın amacı, Schmidt ve arkadaşları (2009) tarafından geliştirilen “Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi” (TPAB) ölçeğinin Türkçeye uyarlanarak sadece matematik dersi için geçerlik ve güvenirliğini test etmek ve ölçeğin ... -
Madencilik-şehirleşme ilişkisine farklı bir örnek: Balya
(2005)Madencilik fonksiyonu ile 1840-1940 yılları arasında Türkiye’nin en popüler yerleşmelerinden biri olan Balya, günümüzde oldukça sönük bir dönem yaşamaktadır. Bu dönemde Avrupalı birçok şirketin ilgi gösterdiği Balya, ... -
Modelling technological pedagogical content knowledge constructs of preservice elementary mathematics teachers
(Turkish Education Assoc, 2013)The aim of this study is to test the validity and reliability of the "Technological Pedagogical Content Knowledge" (TPACK) scale, developed by Schmidt et al., (2009) by adapting it to Turkish and equation modeling to examine ... -
Prospective high school physics teachers' beliefs about teaching practices: from traditionalist to constructivist
(Eurasia, 2015)The main aim of this study was to determine the teaching practices of prospective high school physics teachers with respect to their preference for teaching as a traditionalist or as a constructivist. To study the beliefs ... -
Teaching the history of science in physics classrooms - The story of the neutrino
(Institute of Physics Publishing, 2016)Because there is little connection between physics concepts and real life, most students find physics very difficult. In this frontline I have provided a timely link of the historical development using the basic story of ...