Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGirgin, Demet
dc.date.accessioned2019-09-09T06:16:42Z
dc.date.available2019-09-09T06:16:42Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn13053515
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.413739
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/6277
dc.description.abstractIn this research, it was aimed to develop a valid and reliable scale which can be used to determine the profile of individual musical instrument teachers in music education departments and high school of fine arts.The exploratory factor analysis revealed that the scale contained 47 items loaded under two sub-scales. Cronbach’s Alpha coefficients for the sub-scales were as follows: for “Personal characteristics” . 97, . 96 for “Professional characteristics”. Cronbach’s Alpha coefficients for the whole scale was found .96. The confirmatory factor analysis, which followed the exploratory factor analysis, tested the two-factor structure and confirmed that the model had considerably decent goodness-of-fit indices. The findings suggest that The Effective Individual Musical Instrument Teacher Scale is a valid and reliable instrument for measuring individua linstrument teachers' profiles in music education departments and fine arts high schools.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, müzik öğretmenliği bölümleri ve güzel sanatlar liselerinde, bireysel çalgı öğretmenlerinin profillerini belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin 47 madde ve 2 alt boyuta sahip olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin alt boyutlarının Cronbach Alfa değerleri sırasıyla; “Kişisel Özellikler” . 97, “Mesleki Özellikler” . 96 dır. Ölçeğin bütününe ait Cronbach Alfa değeri . 96’dır. Açımlayıcı faktör analizinin ardından doğrulayıcı faktör analiziyle 2 faktörlü yapı sınanmış ve modelin oldukça iyi uyum indekslerine sahip olduğu görülmüştür. Bu çalışmadan elde edilen bulgular, Etkili Bireysel Çalgı Öğretmeni Ölçeği’nin; müzik öğretmenliği bölümleri ve güzel sanatlar liselerinde bireysel çalgı öğretmenlerinin profilini belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu ortaya koymaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnkara Universityen_US
dc.relation.isversionof10.17051/ilkonline.2018.413739en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMusical Instrument Educationen_US
dc.subjectEffective Teacheren_US
dc.subjectScale Developmenten_US
dc.subjectValidity-Reliabilityen_US
dc.subjectÇalgı Eğitimien_US
dc.subjectEtkili Öğretmenen_US
dc.subjectÖlçek Geliştirmeen_US
dc.subjectGeçerlik-Güvenirliken_US
dc.titleThe effective individual musical instrument teacher scale: Analysis of validity and reliabilityen_US
dc.title.alternativeEtkili bireysel çalgı öğretmeni ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElementary Education Onlineen_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage47en_US
dc.identifier.endpage56en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster