Browsing by Author "Nakiboğlu, Canan"
Now showing items 1-20 of 64
-
10. Sınıf öğrencilerinin kimya dersi “doğa ve kimya” ünitesi ile ilgili kavramaları ve bilgi düzeylerinin incelenmesi
Yazar, Olcay Güneş; Nakiboğlu, Canan (Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)2018 Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programında yer alan "doğa ve kimya" ünitesi, çevre ilgili sorunlar, sorunların nedenleri ve bu konuların dayandığı kimyasal temellerin öğretildiği bir ünitelerdir. Bu çalışmada, ... -
9. sınıf kimya, fizik, biyoloji ders kitaplarının bilimsel süreç becerileri açısından karşılaştırılması
Şen, Ayşe Zeynep; Nakiboğlu, Canan (2014)Bilimsel süreç becerileri (BSB) ifadesi, orta öğretim programlarında ilk olarak 2007 yılında yer almıştır. Programda yapılan değişikliklerin kitap yazımlarına yansıması, programın işlerliği açısından oldukça önemlidir. Bu ... -
9. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri gelişim düzeylerinin değerlendirilmesi
Işık, Aylin (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2008)Bu çalışma, 9. sınıf kimya dersi müfredatında yer alan deneylerin ve bu deneylerin yapılmasının 9. sınıf öğrencilerine bilimsel süreç becerilerini kazandırmada ve geliştirmedeki durumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. ... -
9. ve 10. sınıf kimya dersi öğretim programlarının beceri ve içerik kazanımları ile ölçme- değerlendirme yaklaşımlarının grafikler açısından analizi
Gültekin, Cem; Nakiboğlu, Canan (2016)Bu çalışmada ilk olarak, 9. ve 10. sınıf kimya dersi öğretim programlarının beceri ve içerik kazanımları ile ölçme-değerlendirme yaklaşımlarının grafikler açısından analiz edilmesi, daha sonra da 9. ve 10. sınıf kimya ders ... -
Analysis of the experiments in the chemistry textbooks in terms of the laboratory study goal of the 2018 chemistry curriculum and comparison with the case of science high school
Nakiboğlu, Canan (Balıkesir Üniv. Necatibey Eğitim Fak., 2022)Abstract – This study aims to examine to what extent the goal of the 2018 Chemistry Curriculum for experimental studies overlaps with the acquisitions of the curriculum and to what extent upper-secondary school chemistry ... -
Analysis of Turkish high school chemistry textbooks and teacher-generated questions about gas laws
Nakiboğlu, Canan; Yıldırır, Hasene Esra (Springer, 2011)This study presents the results of an analysis of high school chemistry textbooks and teacher-generated questions about gas laws. The materials that were analyzed consisted of 456 questions about gas laws found in seven ... -
Atom ile ilgili kavram haritalarının yapısal, ilişkisel ve öneri doğruluğu puanlaması analiz sonuçlarının kıyaslanması
Nakiboğlu, Canan; Ertem, Hilal (2010)Kavram haritaları fen bilimleri eğitiminde uzun süredir bir ölçme aracı olarak kullanılmaktadır. Kavram haritalarının analizi ve notlandırılmasında hem nitel hem de nicel olmak üzere farklı puanlama yaklaşımlarının ... -
Atom i̇le i̇lgili kavram haritalarının yapısal, i̇lişkisel ve öneri doǧruluǧu puanlaması analiz sonuçlarının kıyaslanması
Nakiboğlu, Canan; Ertem, Hilal (2010)Kavram haritaları fen bilimleri eğitiminde uzun süredir bir ölçme aracı olarak kullanılmaktadır. Kavram haritalarının analizi ve notlandırılmasında hem nitel hem de nicel olmak üzere farklı puanlama yaklaşımlarının ... -
Bilgisayar öğretmenlerinin okulda karşılaştıkları sorunların belirlenmesi
Okay (Karabulut), Aysel (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007)Bu çalışmada, bilgisayar öğretmenlerinin görevleri sırasında okul yönetimi, okulun diğer öğretmenleri ve öğrenciler açısından karşılaştıkları sorunlar belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, 2006-2007 eğitim-öğretim yılında ... -
Comparison of 9th grade chemistry, physics and biology textbooks in terms of science process skills
Şen, Ayşe Zeynep; Nakiboğlu, Canan (Ekip Büro Makineleri A., 2014)Bilimsel süreç becerileri ( BSB) ifadesi, orta öğretim program lar ında ilk olarak 2007 yılında yer almıştır.Programda yapılan değişikliklerin kitap yazımlarına yansıması, programın işlerliği açısından oldukçaönemlidir. ... -
Çoklu zeka teorisinin karışımların fiziksel olarak ayrılması konusunun öğretimine uygulanması
Oral, Taylan Özgür (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2008)Bu çalışmanın amacı, İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programında 7. sınıf öğrencilerine “Karışımların Fiziksel Yolla Ayrılması” konusunun öğretilmesinde Çoklu Zeka Kuramı temelli öğretimin öğrenci başarısına etkisini ... -
Deneyimli kimya öğretmenlerinin ortaöğretim kimya ders kitaplarını kullanımlarının incelenmesi
Nakiboğlu, Canan (2009)Bu çalışmada, deneyimli kimya öğretmenlerinin kimya ders kitaplarını ortaöğretim kimya dersleri sırasında kullanma durumlarının ve kimya öğretmen adaylarının ders kitapları ile ilgili bu durumu nasıl değerlendirdiklerinin ... -
Deneyimli kimya öğretmenlerinin ve ortaöğretim öğrencilerinin modern atom teorisi konusunda bilişsel yapılarının incelenmesi
Şahin, Oya Karagöz (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2004)İnsanlık adına çok güzel şeyler olabileceği gibi, felaketler de meydana getirebilen insana mahsus en büyük gücün "beyin gücü" olduğunu söyleyebiliriz. Belki de, evren adına etkileri çok büyük olabilen bu güç nedeniyle ... -
Eğitim fakültelerinin yeni yapılanmasının öğrenci boyutu açısından değerlendirilmesi
Nakiboğlu, Canan; Sağesen, Özlem (2002)Bu çalışmada, 1999-2000 Eğitim Öğretim Yılı Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi Kimya, Biyoloji ve Fizik Eğitimi Anabilim Dalı I. Sınıf öğrencilerine İlk bölümü 5, ikinci bölümü 10 ve üçüncü bölümü 5 sorudan ... -
Examination of prospective chemistry teachers' opinions about instructional strategies and methods that can be used in chemistry laboratories
Nakiboğlu, Canan; Şen, Ayşe Zeynep (Balıkesir Üniversitesi, 2020)In this research, it was aimed to shed light on the prospective chemistry teachers’ experiences in terms of teaching strategies at the end of the Laboratory Management course. The study carried out according to the case ... -
Examining experienced chemistry teachers’ perception and usage of virtual labs in chemistry classes: A qualitative study using the technology acceptance model 3
Yazıcı, Senem Çolak; Nakiboğlu, Canan (Springer, 2023)Guided by the Technology Acceptance Model 3 (TAM-3), this study concerning VL focuses to examine chemistry teachers’ experiences, perceived ease of use, perceived usefulness, use intentions, actual use, and factors that ... -
Exploring prospective chemistry teachers' perceptions of precipitation, conception of precipitation reactions and visualization of the sub-microscopic level of precipitation reactions
Nakiboğlu, Canan; Nakiboğlu, Nuri (Royal Soc Chemistry, 2019)In this study, how prospective chemistry teachers (PCTs) perceive precipitation and conceptualize precipitation reactions at the symbolic level was explored. Further, it was of interest to identify PCTs' visualization of ... -
Genel kimya laboratuvarlarında V-diyagramı kullanımı ve uygulamaları
Nakiboğlu, Canan; Meriç, Gürsoy (2000)İki kısımdan oluşan bu çalışmanın ilk bölümünde, öğrenciler için kimya laboratuvarlarının derslerdeki teorik bilgi ile laboratuvardaki denemeleri arasında ne derece ilişki sağlayabildikleri, laboratuvar çalışmalarından ne ... -
Grafik düzenleyiciler ve ortaöğretim fizik ders kitaplarında kullanımlarının incelenmesi
Nakiboğlu, Canan; Çamurcu, Merve (2014)Grafik düzenleyiciler, kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişkileri görsel bir formatta sunan öğretme ve öğrenme araçlarıdır. Ders kitaplarında grafik düzenleyici kullanımı hem öğrencinin kitapta sunulan teorileri anlamlı ...