Başlık için Turizm İşletmeciliği-Bildiri Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 69, listelenen: 1-20
-
Ahlaki olmayan davranışların duyurulmasına Whistleblowing ilişkin konaklama işletmeleri çalışanlarının bakış açıları Bursa örneği
(2014)Bu çalışma, Bursa şehir merkezinde yer alan beş yıldızlı konaklama işletmeleri çalışanlarının, ahlaki olmayan davranışların duyurulmasına (whistleblowing) ilişkin görüşlerini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada öncelikle ... -
Almanya da staj yapan öğrencilerin kültür şoku yaşama düzeyleri Balıkesir Üniversitesi Turizm Fakültesi örneği
(2016)Kişilerin yaşamında etkili bir unsur olarak ele alınan kültür, evrensel bir özellik taşımaktadır. Kültürler birbirleri ile benzer olabildikleri gibi, birbirinden farklıda olabilmektedir. Bu nedenle, kişilerin bir kültürden ... -
Balıkesir ilindeki turizm faaliyetlerinin değerlendirilmesine yönelik SWOT analizi
(2018)Dünyada hızlı bir gelişme gösteren turizm sektörünün önem kazanması, ülkelerin uluslararası turizm hareketlerinin sağlamış olduğu ekonomik katkıdan faydalanmak istemesini gündeme getirmiştir. Turizmin yalnızca ekonomik ... -
Balıkesir Üniversitesi öğrencilerinin meyve, sebze ve fast-food tüketim alışkanlıklarının incelenmesi
(Kocaeli Üniversitesi, 2018)Her canlının hayatını sürdürebilmesi için beslenmesi gerekmektedir. Beslenme: insanın büyümesi, gelişmesi, sağlıklı ve üretken bir şekilde uzun yıllar boyunca yaşayabilmesi için gerekli olan tüm besin öğelerinden yeteri ... -
Bandırma içesinin turizm potansiyelinin belirlenmesi
(Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi, 2018)Turizm sektörünün gelir getiren ve istihdamı arttıran yönleri ülke ekonomilerinin kalkınması bakımından önem arz etmektedir. Turistik bölgelerin sayısı da bu doğrultuda artış göstermektedir. Bu durum bölgelerin sahip olduğu ... -
Bandırma ilçesinin turizm potansiyelinin belirlenmesi
(2018)Turizm sektörünün gelir getiren ve istihdamı arttıran yönleri ülke ekonomilerinin kalkınması bakımından önem arz etmektedir. Turistik bölgelerin sayısı da bu doğrultuda artış göstermektedir. Bu durum bölgelerin sahip olduğu ... -
Bir kayırmacılık nepotizm çeşidi olarak kronizme ilişkin çalışanların bakış açıları
(Balıkesir University, Bandırma Faculty of Economis and Administratiive Sciences, 2014)Bu çalışma, Bursa şehir merkezinde yer alan beş yıldızlı konaklama işletmeleri çalışanlarının, kronizme ilişkin görüşlerini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada öncelikle nepotizm ve kronizm kavramları, kavramsal ... -
Bir somut olmayan kültürel miras değeri olarak geleneksel tören keşkeği incelemesi
(Gümüşhane Üniversitesi Turizm Fakültesi, 2015)Özet Bilgisi Yok. -
BİTYO/ BTİOYO mezunlarının okula bağlılık düzeylerinin ölçülmesine yönelik bir araştırma
(Detay Yayıncılık, 2016)Bursa İktisadi ve İdari Bilimler Akademisi, Balıkesir İşletmecilik ve Turizm Yüksekokulu (BİTYO) / Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu (BTİOYO) mezunlarının okula bağlılık ... -
Changing consumer tendency and effects of local kitchens on tourism movements
(St. Kliment Ohridski, 2011)– Individuals, who have enough time, purchasing power and holiday tendency, have been attending tourism activities with different purposes like visiting relatives, having fun and adventure, shopping or visiting different ... -
Culinary tourism and the role of tourist guides in presenting kitchen and food culture
(ST. Kliment Ohridski, 2011)Food culture is a culture which shows both the materials used in the preparation of food and beverages and the ropes of cooking art. In terms of tourism, food culture is an important factor for tourists while visiting ... -
Çevresel olarak sürdürlebilir turist davranışları: İstanbul’a gelen turistler üzerine bir araştırma
(2017)Özet Bilgisi Yok. -
Destinasyon markalaşma sürecinde etkinlik pazarlamasının gastronomi turizmi açısından değerlendirilmesi: İznik örneği
(Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2022)Destinasyon markalaşması; merkezinde marka kimliğinin geliştirilmesi olan, destinasyona karakteristik özelliklerini kazandıran ve ek çekicilikler sağlayan süreç olarak adlandırılmaktadır. Başarılı bir destinasyon imajı ... -
Destinasyon tercihinde somut olmayan kültürel miras değerlerinin önemi: uluslararası kültür turistleri üzerine bir uygulama
(Detay Yayıncılık, 2017)Araştırmanın konusunu, son zamanlarda dikkat çeken ancak literatürde sınırlı sayıda çalışmanın bulunduğu somut olmayan kültürel miras değerleri ve kültür turisti tipolojileri oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında, somut ... -
Detecting the brand personality of accommodation establishments through social media: A hotel sample in Çanakkale
(Çanakkale Onsekiz Mart University, 2019)At the present time, accommodation establishments are known to compete among themselves just like other establishments. Accommodation establishments are able to position themselves in the perception of the customers ... -
Döner ve kebapçıların yiyecek-içecek hijyenine yönelik bakış açıları: Ankara örneği
(Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2017)Döner kebap ve kebapların üretiminde ağırlıklı olarak kırmızı ve beyaz etin kullanılması dikkate alındığında ve özellikle ön hazırlık ve pişirme sürecinde diğer gıda maddelerine kıyasla etlerin üzerinde mikroorganizmaların ... -
Elektronik ağızdan ağıza pazarlama (-e WOM) kapsamında Balıkesir’deki yiyecek-içecek işletmelerine yönelik yorumların değerlendirilmesi: Tripadvisor örneği
(Detay Yayıncılık, 2024)Elektronik ağızdan ağıza pazarlama, internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte popüler olan bir pazarlama tekniğidir. Bu pazarlama tekniği, müşteriler için herhangi bir konu hakkında hızlıca bilgi toplama ve fikir ... -
Endüstri 4.0’ın yiyecek içecek sektöründe kullanılabilirliği (swot analizi ile bir değerlendirme)
(Düzce Üniversitesi Yayınları, 2016)İşletmeler için hızlı, kaliteli, güvenli, ekonomik mal ve hizmet üretmek/sunmak rekabet sahasında kalabilmek ve devamlılığı sağlayabilmek açısından önem taşımaktadır. Bu durum; lojistik ve teknolojinin beraber ivme ... -
Examination of studies on organizational behavior: The case of food and beverage busineses
(Detay Yayıncılık, 2024)As a scientific research topic, how organizational employees are affected by which factors was started to be studied in the 1930s (Brieff and Weiss, 2002). In food and beverage businesses, providing service by smiling ... -
Fast-casual restoranlarda VR (virtual reality) gözlüklerinin kullanımı
(SUBU Turizm Fakültesi Yayını, 2018)Amacı: Çalışma turizm sektöründe önemli bir yer tutan yiyecek ve içecek işletme türü olan fast-casual restoranlarda ürünün, hizmetin ve değerin sanal gerçeklik uygulamaları ve sanal gerçeklik gözlükleri ile birlikte nasıl ...