Güncel Gönderiler: Turizm İşletmeciliği-Bildiri Koleksiyonu
Toplam kayıt 67, listelenen: 21-40
-
Yöresel gastronomik öğelerin marka değerinin oluşturulmasında ürün farkındalığının rolü: Balıkesir yöresi manda ürünleri örneği
(Katip Çelebi Üniversitesi, 2024)Özet Bilgisi Yok. -
Turizmin etkileri konusunda yerel halkın yaklaşımlarının belirlenmesi Rize Ayder Yaylası örneği
(Nazmi Kozak, 2014)Turizm, insanların bir toplum içinde birlikte yaşamalarının belirli bir yönünü oluşturmaktadır. Bu yönü ile sosyal bir olay niteliği taşıyan turizm sektöründe, seyahatler ve konaklamalar sırasında kurulan ilişkiler sonucunda ... -
BİTYO/ BTİOYO mezunlarının okula bağlılık düzeylerinin ölçülmesine yönelik bir araştırma
(Detay Yayıncılık, 2016)Bursa İktisadi ve İdari Bilimler Akademisi, Balıkesir İşletmecilik ve Turizm Yüksekokulu (BİTYO) / Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu (BTİOYO) mezunlarının okula bağlılık ... -
Gençlik turizmi ve festival turizmi ilişkisi bağlamında TEKNOFEST’e yönelik yorumların analizi
(Gülay Börekçi, 2024)Bu araştırmanın amacı, bir festival çeşidi olan TEKNOFEST’e yönelik yapılan yorumların gençlik turizmi ve festival turizmi ilişkisi bağlamında irdelenmesidir. Bu kapsamda Ankara, İzmir ve İstanbul illerinde düzenlenen ... -
Yaygın gastronomi eğitiminin mevcut durumuna ilişkin nitel bir araştırma
(Hülya Gür, 2018)Eğitim, bireylerin meslek sahibi olmalarına olanak sağlayan ve aynı zaman da kişilik, ilgi ve yeteneklerinin gelişimine katkı sağlayan bir süreçtir. Bu çerçevede eğitim kurumlarının temel amacının, nitelikli işgücü ... -
Yerel halkın yazlıkçılara yönelik algıları Altınoluk örneği
(Balıkesir Akademik Odalar Birliği, 2015)This research was carried out in order to determine the perceptions of the local people living in Altınoluk, against the summer residents who have the second residence in the same region and who are present there for the ... -
Almanya da staj yapan öğrencilerin kültür şoku yaşama düzeyleri Balıkesir Üniversitesi Turizm Fakültesi örneği
(2016)Kişilerin yaşamında etkili bir unsur olarak ele alınan kültür, evrensel bir özellik taşımaktadır. Kültürler birbirleri ile benzer olabildikleri gibi, birbirinden farklıda olabilmektedir. Bu nedenle, kişilerin bir kültürden ... -
Türk turizm eğitimi içerisinde BTİOYO nun yeri ve önemi
(Detay Yayıncılık, 2014)Bu çalışmanın amacı Türkiye’de lisans düzeyinde eğitim veren okullardan biri olan 1975’te kurulan Balıkesir Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu’nun (BTİOYO) Türk turizm eğitimi içerisindeki yeri ve ... -
Seyyahların notlarında ilk görüş İstanbul tasvirleri
(Detay Yayıncılık, 2014)Başkentler başkenti olarak bilinen, önce Roma, ardından Bizans ve en son Osmanlı İmparatorluğuna başkentlik yapan İstanbul, birçok kültürel mirasa sahip ve bulunduğu konum itibariyle Doğu ve Batı arasında tarihi bir geçiş ... -
Turizm alan yazınında engelliler ile ilgili çalışmaların bibliyometrik profili 2000 - 2013
(Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi, 2014)Bu çalışmada, 2000-2013 yılları arasında turizm alanyazınında engellilerle ilgili çalışmaların çeşitli parametreler çerçevesinde bibliyometrik özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Yükseköğretim Kurulu ... -
Detecting the brand personality of accommodation establishments through social media: A hotel sample in Çanakkale
(Çanakkale Onsekiz Mart University, 2019)At the present time, accommodation establishments are known to compete among themselves just like other establishments. Accommodation establishments are able to position themselves in the perception of the customers ... -
Elektronik ağızdan ağıza pazarlama (-e WOM) kapsamında Balıkesir’deki yiyecek-içecek işletmelerine yönelik yorumların değerlendirilmesi: Tripadvisor örneği
(Detay Yayıncılık, 2024)Elektronik ağızdan ağıza pazarlama, internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte popüler olan bir pazarlama tekniğidir. Bu pazarlama tekniği, müşteriler için herhangi bir konu hakkında hızlıca bilgi toplama ve fikir ... -
Viral pazarlamada bir tüketici rolü olarak fikir liderliği turizm sektörü araştırması
(Detay Yayıncılık, 2015)Günümüzde yakın çevresinden, akrabasından ve komşusundan tavsiye almadan bir hizmet/ürün alabilen müşteri sayısı gittikçe azalmaktadır. Müşteriler artık daha bilinçli ve deneyimlerin gücüne daha fazla değer vermektedir. ... -
Döner ve kebapçıların yiyecek-içecek hijyenine yönelik bakış açıları: Ankara örneği
(Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2017)Döner kebap ve kebapların üretiminde ağırlıklı olarak kırmızı ve beyaz etin kullanılması dikkate alındığında ve özellikle ön hazırlık ve pişirme sürecinde diğer gıda maddelerine kıyasla etlerin üzerinde mikroorganizmaların ... -
Kış turizmi konulu makalelerin bibliyometrik analizi
(ABM Grafikevi, 2018)Turizm disiplinlerarası bir özelliğe sahiptir. Bu nedenle turizm kapsamında yer alan konular farklı araştırmacı ve/veya akademisyenler tarafından yapılacak araştırmalara konu olarak tercih edilmektedir. Böylelikle farklı ... -
Turizm destinasyonlarının markalaşamaması: Erdek örneği
(Detay Yayıncılık, 2020)Bu çalışmada turizm destinasyonlarının markalaşamama nedenleri, Erdek ilçesi örneği ile ortaya konmuştur. Bu kapsamda, çalışmanın yazın bölümünde, markalaşma ve markalaşamama kavramları anlatılmıştır. Çalışmanın ... -
Mutfak çalışanlarının doğrama tekniklerine yönelik kavramsal değişim süreçlerinin incelenmesi
(Detay Yayıncılık, 2020)Kavramsal değişim bilimsel ve uygulamalı alanlarda kullanılan kavramlardaki yanılgıların bilimsel çerçevede değiştirilmesi olarak ifade edilebilir. Çalışma kapsamında uygulamalı bir bilim dalı olarak gastronomi biliminde ... -
Öğrencilerin turizm ders kitaplarından beklentileri ve ders kitaplarının hazırlanmasında kullanılabilecek inovasyonel uygulamalar
(Detay Yayıncılık, 2013)Yapılan bu araştırmanın amacını lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin turizm ders kitaplarından beklentileri ile bu kitaplarda uygulanabilecek inovasyon faaliyetlerinin neler olabileceğinin ortaya konulması ... -
Müşteri memnuniyetinde kano modeli Türkiye deki havayolu yolcuları örneği
(2014)Küreselleşmenin yarattığı yoğun rekabet ortamında işletmeler için en önemli husus, sahip olduğu müşterilerin memnuniyetini sağlamaktır. Bu çerçevede işletmeler, sundukları mal ve hizmetlerin kalitesinde müşteri ihtiyaç ...