Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzgür, Enes Arda
dc.contributor.authorÜrek, Handan
dc.contributor.authorÖzgür, Fikrican
dc.date.accessioned2021-10-15T07:02:10Z
dc.date.available2021-10-15T07:02:10Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1301-7985 / 2536-5142
dc.identifier.urihttps://10.25092/baunfbed.709409
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11681
dc.descriptionÜrek, Handan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to investigate Turkish First Robotics Competition (FRC) participants’ perceptions towards the concept of FRC with the help of metaphors and to construct a novel mind map. The study is expected to contribute to FRC research and development studies by presenting local information from the point of Turkey. Also, the study will allow the researchers to compare the findings obtained from Turkey with FRC core values. For this reason, a qualitative study in the design of phenomenology was conducted with 282 Turkish FRC participants in fall, 2018. Data were collected with the help of a questionnaire consisting of two questions. The findings showed that participants mostly perceived FRC as family, school of life and addictive matter. Also, most of the participants mentioned robot and teamwork among their initial responses when they heard the word, FRC. As a result, the study indicated the excitement of Turkish participants towards FRC by relating their perceptions to the FRC core values and philosophy. So, it is thought that establishing cooperation with universities might be beneficial for future studies in Turkey.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, First Robotik Yarışması (FRC) Türkiye katılımcılarının FRC kavramıyla ilgili algılarının metaforlar yardımıyla araştırılması ve zihinsel yapılarının özgün bir zihin haritası yardımıyla ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Çalışma ile Türkiye’den elde edilen verilerin literatüre kazandırılması ve FRC araştırma-geliştirme çalışmalarına katkıda bulunulması beklenmektedir. Ayrıca, çalışma sonucunda elde edilen bulguların FRC çekirdek değerleri ile karşılaştırılabilmesi mümkün olacaktır. Bu kapsamda, 282 FRC Türkiye katılımcısı ile 2018 güz döneminde nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji deseninde bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri, iki sorudan oluşan bir anket ile toplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre katılımcıların çoğu FRC’yi aile, hayat okulu ve bağımlılık yapan bir madde şeklinde algılamaktadır. Ayrıca, FRC denildiğinde katılımcıların zihinlerinde beliren ilk kavramlar arasında, robot ve takım çalışması yer almaktadır. Sonuç olarak çalışmadan elde edilen bulgular, katılımcıların FRC’ye karşı ilgisini göstermekte olup ortaya çıkan algıların FRC çekirdek değerleri ve felsefesi ile ilişkili olduğunu göstermektedir. Bu kapsamda, üniversiteler ile yapılacak işbirliklerinin gelecekte ülkemizde yapılacak FRC çalışmaları kapsamında fayda sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.25092/baunfbed.709409en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFirst Robotics Competition (FRC)en_US
dc.subjectTurkish Participantsen_US
dc.subjectPerceptionsen_US
dc.subjectFirst Robotik Yarışması (FRC)en_US
dc.subjectTürkiye Katılımcılarıen_US
dc.subjectAlgılaren_US
dc.titleDetermination of Turkish First Robotics Competition (FRC) participants’ perceptions towards FRC via metaphors and construction of a novel mind mapen_US
dc.title.alternativeFirst Robotik Yarışması (FRC) Türkiye katılımcılarının FRC algılarının metaforlar yardımıyla incelenmesi ve özgün bir zihin haritası oluşturulmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1061-106Xen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3593-8547en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1323-8539en_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage460en_US
dc.identifier.endpage478en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster