dc.contributor.author | Özgür, Enes Arda | |
dc.contributor.author | Ürek, Handan | |
dc.contributor.author | Özgür, Fikrican | |
dc.date.accessioned | 2021-10-15T07:02:10Z | |
dc.date.available | 2021-10-15T07:02:10Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.issn | 1301-7985 / 2536-5142 | |
dc.identifier.uri | https://10.25092/baunfbed.709409 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/11681 | |
dc.description | Ürek, Handan (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to investigate Turkish First Robotics Competition (FRC)
participants’ perceptions towards the concept of FRC with the help of metaphors and to
construct a novel mind map. The study is expected to contribute to FRC research and
development studies by presenting local information from the point of Turkey. Also, the
study will allow the researchers to compare the findings obtained from Turkey with FRC
core values. For this reason, a qualitative study in the design of phenomenology was
conducted with 282 Turkish FRC participants in fall, 2018. Data were collected with the
help of a questionnaire consisting of two questions. The findings showed that participants
mostly perceived FRC as family, school of life and addictive matter. Also, most of the
participants mentioned robot and teamwork among their initial responses when they heard
the word, FRC. As a result, the study indicated the excitement of Turkish participants
towards FRC by relating their perceptions to the FRC core values and philosophy. So, it is
thought that establishing cooperation with universities might be beneficial for future
studies in Turkey. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, First Robotik Yarışması (FRC) Türkiye katılımcılarının FRC kavramıyla ilgili algılarının metaforlar yardımıyla araştırılması ve zihinsel yapılarının özgün bir zihin haritası yardımıyla ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Çalışma ile Türkiye’den elde edilen verilerin literatüre kazandırılması ve FRC araştırma-geliştirme çalışmalarına katkıda bulunulması beklenmektedir. Ayrıca, çalışma sonucunda elde edilen bulguların FRC çekirdek değerleri ile karşılaştırılabilmesi mümkün olacaktır. Bu kapsamda, 282 FRC Türkiye katılımcısı ile 2018 güz döneminde nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji deseninde bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri, iki sorudan oluşan bir anket ile toplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre katılımcıların çoğu FRC’yi aile, hayat okulu ve bağımlılık yapan bir madde şeklinde algılamaktadır. Ayrıca, FRC denildiğinde katılımcıların zihinlerinde beliren ilk kavramlar arasında, robot ve takım çalışması yer almaktadır. Sonuç olarak çalışmadan elde edilen bulgular, katılımcıların FRC’ye karşı ilgisini göstermekte olup ortaya çıkan algıların FRC çekirdek değerleri ve felsefesi ile ilişkili olduğunu göstermektedir. Bu kapsamda, üniversiteler ile yapılacak işbirliklerinin gelecekte ülkemizde yapılacak FRC çalışmaları kapsamında fayda sağlayacağı düşünülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.25092/baunfbed.709409 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | First Robotics Competition (FRC) | en_US |
dc.subject | Turkish Participants | en_US |
dc.subject | Perceptions | en_US |
dc.subject | First Robotik Yarışması (FRC) | en_US |
dc.subject | Türkiye Katılımcıları | en_US |
dc.subject | Algılar | en_US |
dc.title | Determination of Turkish First Robotics Competition (FRC) participants’ perceptions towards FRC via metaphors and construction of a novel mind map | en_US |
dc.title.alternative | First Robotik Yarışması (FRC) Türkiye katılımcılarının FRC algılarının metaforlar yardımıyla incelenmesi ve özgün bir zihin haritası oluşturulması | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-1061-106X | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-3593-8547 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-1323-8539 | en_US |
dc.identifier.volume | 22 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 460 | en_US |
dc.identifier.endpage | 478 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |