Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2021-10-15T07:38:10Z
dc.date.available2021-10-15T07:38:10Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1307-6086 / 1307-6086
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17522/balikesirnef.830992
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11683
dc.descriptionŞahan, Hasan Hüseyin (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the competency levels of prospective teachers and their views in relation to inclusive education as well as to examine the relationship between these two variables. The study adopted the descriptive screening model and the sample comprised prospective teachers who took a special education course at the education faculty of a public university during the 2018-2019 academic year. The data were obtained through the use of two scales, namely the “Teacher Efficacy for Inclusive Practice Scale” and the “Scale of Views About Inclusion”. In the analysis of the data, t-test, One-way Anova test, correlation analysis and regression analysis were performed. The analyses revealed a positive correlation between prospective teachers’ perceptions of self-efficacy and their views about inclusive education. Based on the research findings, it was concluded that the efficacy of prospective teachers for inclusive education is predictive of their views on such form of education.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimine yönelik yeterlik düzeyleri ile kaynaştırma eğitimine ilişkin görüşlerini belirlemek ve bu iki değişken arasındaki ilişkiyi incelemektir. Betimsel tarama modeli kullanılan araştırmanın verileri, bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde 2018-2019 eğitimöğrenim yılında öğrenim gören özel eğitim dersi almış olan öğretmen adaylarından elde edilmiştir. Araştırmanın verileri “Kaynaştırma Uygulamalarında Öğretmen Yeterliği Ölçeği” ve “Kaynaştırma Eğitimine İlişkin Görüşler Ölçeği” ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde ise t-testi, Tek yönlü (Oneway) Anova testi, korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimine yönelik yeterlik algıları ile kaynaştırma eğitimine ilişkin görüşleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Araştırma sonucuna göre, öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimi yeterlikleri, kaynaştırma eğitimine ilişkin görüş düzeylerini yordamaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17522/balikesirnef.830992en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProspective Teachersen_US
dc.subjectInclusive Educationen_US
dc.subjectProspective Teachers' Efficacyen_US
dc.subjectViews of Prospective Teachersen_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectKaynaştırma Eğitimien_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarının Yeterliğien_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarının Görüşlerien_US
dc.titleDetermining the competency levels and views of prospective teachers concerning inclusive education practicesen_US
dc.title.alternativeÖğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimi uygulamalarına yönelik yeterlik düzeyleri ve görüşlerinin belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage988en_US
dc.identifier.endpage1039en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster