dc.date.accessioned | 2021-10-15T07:38:10Z | |
dc.date.available | 2021-10-15T07:38:10Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.issn | 1307-6086 / 1307-6086 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17522/balikesirnef.830992 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/11683 | |
dc.description | Şahan, Hasan Hüseyin (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine the competency levels of prospective teachers and their views in relation to inclusive education as well as to examine the relationship between these two variables. The study adopted the descriptive screening model and the sample comprised prospective teachers who took a special education course at the education faculty of a public university during the 2018-2019 academic year. The data were obtained through the use of two scales, namely the “Teacher Efficacy for Inclusive Practice Scale” and the “Scale of Views About Inclusion”. In the analysis of the data, t-test, One-way Anova test, correlation analysis and regression analysis were performed. The analyses revealed a positive correlation between prospective teachers’ perceptions of self-efficacy and their views about inclusive education. Based on the research findings, it was concluded that the efficacy of prospective teachers for inclusive education is predictive of their views on such form of education. | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimine yönelik yeterlik düzeyleri ile kaynaştırma eğitimine ilişkin görüşlerini belirlemek ve bu iki değişken arasındaki ilişkiyi incelemektir. Betimsel tarama modeli kullanılan araştırmanın verileri, bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde 2018-2019 eğitimöğrenim yılında öğrenim gören özel eğitim dersi almış olan öğretmen adaylarından elde edilmiştir. Araştırmanın verileri “Kaynaştırma Uygulamalarında Öğretmen Yeterliği Ölçeği” ve “Kaynaştırma Eğitimine İlişkin Görüşler Ölçeği” ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde ise t-testi, Tek yönlü (Oneway) Anova testi, korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimine yönelik yeterlik algıları ile kaynaştırma eğitimine ilişkin görüşleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Araştırma sonucuna göre, öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimi yeterlikleri, kaynaştırma eğitimine ilişkin görüş düzeylerini yordamaktadır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.17522/balikesirnef.830992 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Prospective Teachers | en_US |
dc.subject | Inclusive Education | en_US |
dc.subject | Prospective Teachers' Efficacy | en_US |
dc.subject | Views of Prospective Teachers | en_US |
dc.subject | Öğretmen Adayları | en_US |
dc.subject | Kaynaştırma Eğitimi | en_US |
dc.subject | Öğretmen Adaylarının Yeterliği | en_US |
dc.subject | Öğretmen Adaylarının Görüşleri | en_US |
dc.title | Determining the competency levels and views of prospective teachers concerning inclusive education practices | en_US |
dc.title.alternative | Öğretmen adaylarının kaynaştırma eğitimi uygulamalarına yönelik yeterlik düzeyleri ve görüşlerinin belirlenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 14 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 988 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1039 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |