Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Soner
dc.contributor.authorTezci, Erdoğan
dc.date.accessioned2021-11-16T09:00:03Z
dc.date.available2021-11-16T09:00:03Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2528-9527 / 2528-9535
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26466/opus.687625
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11716
dc.descriptionTezci, Erdoğan (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractKosovo is one of the countries with a multicultural social structure. This multicultural social structure is naturally reflected in schools and classrooms. Classes with a multicultural structure can affect teachers' teaching-learning conceptions. Teachers' perspective and knowledge on multiculturalism also shape the understanding of multicultural education. In this study, it is aimed to determine teachers’ level of knowledge, belief, attitude and self-efficacy in Kosovo about multicultural education. The study was carried out with 975 Albanian, Turkish and Bosnian volunteer teachers working in Kosovo. The data were collected using six scales that were developed by Yıldırım and Tezci. Research data were analyzed with path analysis. At the end of the study, it was found that teachers' knowledge of multicultural education, conceptual information about cultural differences, belief about the necessity of multicultural education, attitude towards cultural differences, and self-efficacy perception were related to multicultural education and they highly used in-class multicultural teaching practices. The moderately positive relationship between the variables was determined. It was also reached that all of these variables predicted multicultural classroom teaching practices. And finally, it was found that developing teachers' perceptions of self-efficacy, knowledge and belief about multicultural program implementations was more important.en_US
dc.description.abstractKosova çokkültürlü toplumsal yapıya sahip ülkelerden biridir. Bu çok kültürlü toplumsal yapı, doğal olarak okullara ve sınıflara da yansımaktadır. Çok kültürlü yapıya sahip sınıflar, öğretmenlerin öğretme-öğrenme anlayışlarını etkileyebilmektedir. Öğretmenlerin çokkültürlülüğe bakış açısı ve bilgisi de çokkültürlü eğitim anlayışını şekillendirmektedir. Bu çalışmada, öğretmenlerin Kosova'da çok kültürlü eğitim hakkındaki bilgi, inanç, tutum ve öz-yeterlik düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, Kosova'da çalışan 975 Türk, Arnavut ve Boşnak gönüllü öğretmenlerle gerçekleştirilmiştir. Veriler, Yıldırım ve Tezci tarafından geliştirilen altı farklı ölçek kullanılarak toplanmıştır. Araştırma verileri yol analizi ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonunda öğretmenlerin çok kültürlü eğitim bilgisi, kültürel farklılıklar hakkında kavramsal bilgi, çok kültürlü eğitimin gerekliliği hakkındaki inanç, kültürel farklılıklara karşı tutum ve öz-yeterlik algısı çok kültürlü eğitim ile ilişkili bulunmuştur. Değişkenler arasında orta derecede pozitif ilişki saptanmıştır. Değişkenlerin çok kültürlü sınıf öğretimi uygulamalarını üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Son olarak, öğretmenlerin çok kültürlü eğitim uygulamalarında bilgi, inanç ve öz-yeterlik algılarının geliştirilmesinin önemli olduğu saptanmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherToplum Araştırmaları Merkezien_US
dc.relation.isversionof10.26466/opus.687625en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMulticultural Educationen_US
dc.subjectSelf-efficacy for Multicultural Educationen_US
dc.subjectAttitudes Towards Education for Diversityen_US
dc.subjectBelief for Multicultural Educationen_US
dc.subjectKosovoen_US
dc.subjectÇok Kültürlü Eğitimen_US
dc.subjectÇok Kültürlü Eğitim İçin Öz-yeterliken_US
dc.subjectEğitime Yönelik Tutumlaren_US
dc.subjectÇok Kültürlü Eğitime Olan İnançen_US
dc.subjectKosovaen_US
dc.titleFactors that influence teachers' multicultural teaching practicesen_US
dc.title.alternativeÖğretmenlerin çok kültürlü eğitim uygulamalarını etkileyen faktörleren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalOPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4720-0045en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2055-0192en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage13en_US
dc.identifier.endpage47en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster