Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAyverdi, Leyla
dc.contributor.authorAydın, Serap Öz
dc.date.accessioned2021-12-21T11:06:37Z
dc.date.available2021-12-21T11:06:37Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1307-6086 / 1307-6086
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17522/balikesirnef.755111
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11874
dc.descriptionAydın, Serap Öz (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractSTEM approach is an integrated approach based on co-teaching of science, technology, engineering, and mathematics. The aim of this study is to synthesize the effect of STEM approach on academic achievement and compare the effect size obtained in these studies according to the level of education (primary, secondary, high school, and university), their status of the domestic and foreign study. Meta-analysis method was used the study. In this study, 38 studies in which investigated the effect of STEM education on academic achievement between the years 2012-2018. Their effect size range between -0.107 and 10.567 In the studies examined in the study, it was determined that the effect size of the studies carried out at the primary school level is small and the studies conducted with the primary school group are mostly carried out abroad. Although it was observed that both small and large effect size was encountered in the studies at the secondary and high school level, the medium effect size was limited and university level studies have medium and large effect size. Since the number of studies carried out in our country is limited, especially in primary school level, studies in this level of education may contribute to the literature.en_US
dc.description.abstract– FeTeMM yaklaşımı, fen, teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinlerinin birlikte öğretimine dayanan bütünleşik bir yaklaşımdır. Bu çalışmanın amacı, FeTeMM yaklaşımının akademik başarıya etkisini araştıran çalışmalarnın sonuçlarını sentezlemek, bu çalışmalarda elde edilen etki büyüklüklerini öğretim düzeyine (ilkokul, ortaokul, lise ve üniversite) göre ve yurtiçi-yurtdışı çalışma olma durumlarına göre karşılaştırmaktır. Çalışmada meta-analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada 2012-2018 yılları arasında FeTeMM eğitiminin akademik başarıya etkisinin araştırıldığı 38 çalışma incelenmiştir. Etki büyüklüklerinin -0.107 ile 10.567 arasında değiştiği görülmüştür. Çalışmada incelenen araştırmalarda, ilkokul düzeyinde yapılan çalışmaların etki büyüklüğünün küçük olduğu ve ilkokul grubu ile yapılan çalışmaların daha çok yurtdışında yapıldığı belirlenmiştir. Ortaokul ve lise düzeyindeki çalışmalarda hem geniş hem de küçük etki büyüklükleri ile karşılaşılmasına rağmen, orta etki büyüklüğünün az olduğu, üniversite düzeyindeki çalışmaların ise orta ve geniş etki büyüklüklerine sahip olduğu belirlenmiştir. Özellikle ilkokul düzeyinde ülkemizde yapılan çalışmaların sayısı az olduğundan, bu eğitim kademesinde yapılacak çalışmalar alan yazına katkı sağlayabilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17522/balikesirnef.755111en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMeta-analysisen_US
dc.subjectSTEM Approachen_US
dc.subjectAchievementen_US
dc.titleMeta-analysis of studies examining the effect of STEM education on academic successen_US
dc.title.alternativeFeTeMM eğitiminin akademik başarıya etkisini inceleyen çalışmaların meta-analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2142-0330en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0635-0728en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage840en_US
dc.identifier.endpage888en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster