Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSarıoğlan, Ayberk Bostan
dc.contributor.authorFatih, Derya
dc.date.accessioned2021-12-24T09:09:07Z
dc.date.available2021-12-24T09:09:07Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2147-7655 / 2149-4622
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18506/anemon.668768
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11896
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin Ay’ın evreleri ve hareketleriyle ilgili bilişsel yapılarına sorgulama temelli öğretimin etkilerini araştırmaktır. Çalışmada “yarı deneysel desenin” ön test–son test deney gruplu modeli kullanılmıştır. Bu araştırma 5. sınıfta öğrenim gören 75 öğrenci ile yürütülmüştür. Kontrol grubunda, Fen bilimleri dersi öğretim programına uygun dersler işlenmiştir. Deney grubunda sorgulama temelli öğrenme yaklaşımı kullanılmıştır. Her iki gruba öğretim öncesi ve sonrası açık uçlu sorulardan oluşan kavram testi uygulanmıştır, dereceli puanlama anahtarı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin Ay’ın hareketleri ve evreleri konusu ile ilgili kavram yanılgılarına sahip oldukları ve deney grubundaki öğrencilerin bilişsel yapılarının kontrol grubundakilere göre daha fazla değişim gösterdiği belirlenmiştir. Bu çalışmanın sorgulama temelli öğrenme üzerine yapılacak yeni araştırmalara yol göstereceği ve katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate effects of inquiry-based learning on secondary school students' cognitive structures related to the Moon's phases and movements. In order to obtain data, pretest-posttest experimental group model of the quasi-experimental model was used. This research was carried out with 75 students studying in the 5th grade. In the control group, teaching approach according to science program was applied. In the experimental group, science teaching based on inquiry based learning approach was applied. Both groups were given the concept test consisting of open-ended questions before and after teaching. The data were graded with rubric and analysed. According to the results of the study, it has seen that the students have misconceptions about the Moon's phases and movements and that the positive increase in the cognitive structures of the experimental group students was higher than the control group. It is hoped that this study will guide and contribute to new research on inquiry-based learning.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMuş Alparslan Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.18506/anemon.668768en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAy’ın Evreleri ve Hareketlerien_US
dc.subjectSorgulama Temelli Öğretimen_US
dc.subjectOrtaokul Öğrencilerien_US
dc.subjectMoon Phases and Movementsen_US
dc.subjectInquiry Based Learningen_US
dc.subjectSecondary School Studentsen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin Ay’ın evreleri ve hareketleri ile ilgili bilişsel yapılarına sorgulama temelli öğretimin etkisien_US
dc.title.alternativeEffects of inquiry based learning on secondary school students’ cognitive structures related to the Moon’s phases and movementsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2320-9427en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-6888-5269en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1121en_US
dc.identifier.endpage1133en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster