Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGürgan, Uğur
dc.date.accessioned2021-12-30T12:21:44Z
dc.date.available2021-12-30T12:21:44Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17522/balikesirnef.704061
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11920
dc.description.abstractEarly and timely identification of children having emotional-behavioral disorders and providingmental health services that they are in need of is very important. Schools are establishments through which it ismost probable to reach children and provide services or refer them to appropriate services. School psychologicalcounselors have a key role to provide services known as school mental health services. The present study aimedto identify the problems encountered in relation to school mental health services. The research is designed fordescriptive situation determination. Research in 47 provinces across Turkey 1147's women who work in publicand private institutions, including 542 cases of male, participated in a total of 1689 counselors. Frequencypercentages were obtained in the analysis of the data and one-on-one interviews were made with thepsychological consultants to collect detailed information. The services provided to teachers were determined asseminar, individual interview, information and consultation services, respectively. The problems encountered asa result of the analysis of the data are gathered under five headings: 1. Problems with regulations andresponsibilities, 2. Problems with families, 3. Problems with the lack of guidance, 4. Problems withpsychological counselor training, 5. Problems with motivation.en_US
dc.description.abstractDuygusal-davranışsal sorun yaşayan çocukların erken ve zamanında belirlenmesi ve çocuklara gereksinim duydukları hizmetlerin sunulması oldukça önemlidir. Okullar, çocuklara ulaşma, hizmetleri sağlama ya da yönlendirmenin yapılabilmesine olanak sağlayan kurumlardır. Okul psikolojik danışmanları, okul ruh sağlığı hizmetleri olarak tanımlanan hizmetlerin sunulmasında önemli bir role sahiptir. Bu araştırmanın amacı okul psikolojik danışmanlarının okul ruh sağlığı hizmeti uygulamalarında karşılaştıkları sorunları ortaya koymaktır. Araştırma betimsel nitelikli durum tespitine yönelik tasarlanmıştır. Araştırmaya Türkiye çapında 47 ilde resmi ve özel kurumlarda görev yapan 1147’si kadın, 542’si erkek olmak üzere toplam 1689 psikolojik danışman katılmıştır. Verilerin analizinde frekans yüzdeler elde edilmiş ve detaylı bilgi toplanması amacıyla rehberlik öğretmenleriyle birebir görüşmeler yapılmıştır. Verilerin analizi sonucunda karşılaşılan sorunlar beş başlık altında toplanmıştır: 1. Yönetmelik ve sorumluluklarla ilgili sorunlar, 2.ailelerle ilgili sorunlar, 3. rehberlik anlayışının yerleşememesi ile ilgili sorunlar, 4.psikolojik danışman eğitimi ile ilgili sorunlar, 5. Motivasyon eksikliği sorunları.en_US
dc.description.sponsorshipBalıkesir Üniversitesi BAP: 2018/075en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17522/balikesirnef.704061en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGuidance Problemsen_US
dc.subjectGuidance Teacheren_US
dc.subjectPsychological Counseloren_US
dc.subjectPsychological Counselingen_US
dc.subjectGuidance Serviceen_US
dc.subjectRehberlik Sorunlarıen_US
dc.subjectRehberlik Öğretmenien_US
dc.subjectPsikolojik Danışmanen_US
dc.subjectPsikolojik Danışmaen_US
dc.subjectRehberlik Servisien_US
dc.titleProblems in school guidance services in Balıkesir Province: Opinions of school counselorsen_US
dc.title.alternativeRehberlik öğretmenlerinin bakış açısıyla okul rehberlik hizmetlerinde yaşanan sorunlaren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0421-8168en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage577en_US
dc.identifier.endpage605en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster