Dışarıda yeme olgusuna yeni bir yaklaşım olarak “şefi eve çağırma”
Özet
Bu araştırmada; şefi eve çağırma uygulamasına tüketicilerin ve şeflerin bakış açısının
belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada öncelikle şefi eve çağırma uygulaması, dışarıda
yeme olgusu kapsamında kavramsal olarak değerlendirilmiştir, sonrasında ise uygulama
hakkındaki düşüncelerin derinlemesine yansıtılması amacıyla -arz ve talep boyutunu
oluşturan taraflar olarak- 20 tüketici ve 8 şef ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir.
Araştırmanın dikkat çeken sonuçlarından biri hem şeflerin hem de tüketicilerin şefi eve
çağırmaya genel anlamda olumlu ve istekli bir yaklaşım tarzı sergilemeleridir.
Katılımcıların çoğunluğu (%70) bu uygulamanın çeşitli sebeplerden dolayı yakın zamanda
dışarıda yeme olgusunun yerini alamayacağına yönelik görüş bildirmişlerdir. Ayrıca
katılımcılar; evlilik yıl dönümü, yaş günü gibi özel anlam içeren günlerde uygulamadan
faydalanmaya daha istekli olduklarını (%80) ve uygulamayı deneyimlemeleri halinde
kendilerini özel hissedeceklerini (%75) belirtmektedirler. In this study, it is aimed to determine the point of view of consumers and chefs on the
practice of calling the chef home. In this study, the application of calling chef home is
conceptually analyzed in the scope of the phenomenon of dining out. After this step, to
reflect the views about the application in detail, interviews are held with 20 consumers and
8 chefs who are chosen to represent the demand and supply dimension. One of the attentiongrabbing results of the research is that chefs and consumers have a generally positive,
willing approach towards calling chef home application. Most of the participants (%70)
stated that this activity will not replace of dining out soon because of different reasons. On
the other hand, participants said that they are more willing to benefit from the application
on special occasions such as marriage ceremonies, anniversaries, birthdays (%80) and they
believe that they will feel special (%75) if they experience the application.