dc.contributor.author | Çoramık, Mustafa | |
dc.contributor.author | Özdemir, Erdoğan | |
dc.date.accessioned | 2023-03-06T07:36:36Z | |
dc.date.available | 2023-03-06T07:36:36Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 2148-2160 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/12919 | |
dc.description | Çoramık, Mustafa (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Fizik öğretiminde deney, öğretimin gerekli ve ayrılmaz bir parçasıdır. Öğrencilerin deney sırasında
özellikle grafik çizme konusunda öğrenme güçlüğü yaşadıkları bilinmektedir. Teknolojide yaşanan
gelişmeler fizik öğretimine yansımaktadır. Son yıllarda fizik laboratuvarlarında Arduino gibi
mikrodenetleyici içeren elektronik kartların ve cep telefonu uygulamalarının kullanımı
yaygınlaşmaktadır. Bu uygulamaların öğrencilerin grafik çizme konusundaki öğrenme güçlüğünü
gidermedeki etkisi Hooke yasası deneyi özelinde incelenmiştir. Programların bu deneyle ilgili veri
toplamada etkili fakat verilerin işlenmesinde etkisiz olduğu tespit edilmiştir. Bu nedenle bu
araştırmada Hooke Yasası deneyinin öğrencilerin grafik çizme becerisine katkı sağlayacak şekilde
düzenlenmesi amaçlanmıştır. Diğer bilgisayar programlarının eksiği göz önünde bulundurularak
deney, bir veri toplama kartı ve LabVIEW programı ile oluşturulan bir yazılım ile düzenlenmiştir.
Yazılım ile yaylar ve kütleler kullanılarak düzenlenen Hooke Yasası deneyi için yayların kuvvetuzama miktarı grafikleri çizilmiş ve yay sabitleri hesaplanmıştır. Yazılımın hem veri toplamada hem
de verileri işlemede başarılı olduğu gösterilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In physics teaching, experimentation is a necessary and integral part of teaching. It is known that students have learning difficulties, especially in drawing graphics during the experiment. Advances in technology have reflected in physics teaching. In recent years, the use of Arduino and some mobile phone applications have become widespread in physics laboratories. The effect of these on students' learning difficulties in drawing graphics was examined in the Hooke's Law experiment. The programs were determined to be effective in collecting data for this experiment but ineffective in processing data. Therefore, this study, it is aimed to organize the Hooke's law experiment in a way that contributes to students' ability to draw graphics. Considering the shortcomings of other computer programs, the experiment was organized with a data collection card and a software created with the LabVIEW program. For the Hooke's Law experiment, which was arranged with software using springs and masses, the force-length graph of the springs was drawn, and the spring constants were calculated. The software has been shown to be successful in both collecting and processing data. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Fizik Eğitimi | en_US |
dc.subject | Hooke Yasası | en_US |
dc.subject | Grafik Çizme | en_US |
dc.subject | Sensör | en_US |
dc.subject | Physics Education | en_US |
dc.subject | Hooke’s Law | en_US |
dc.subject | Drawing Graph | en_US |
dc.subject | Sensor | en_US |
dc.title | Veri toplama kartı ve LabVIEW kullanılarak yay sabitinin belirlenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Determination of spring constant using data acquisition card and LabVIEW | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-3225-633X | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-7943-8002 | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 111 | en_US |
dc.identifier.endpage | 126 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |