Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇoramık, Mustafa
dc.contributor.authorÖzdemir, Erdoğan
dc.date.accessioned2023-03-06T07:36:36Z
dc.date.available2023-03-06T07:36:36Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2148-2160
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12919
dc.descriptionÇoramık, Mustafa (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractFizik öğretiminde deney, öğretimin gerekli ve ayrılmaz bir parçasıdır. Öğrencilerin deney sırasında özellikle grafik çizme konusunda öğrenme güçlüğü yaşadıkları bilinmektedir. Teknolojide yaşanan gelişmeler fizik öğretimine yansımaktadır. Son yıllarda fizik laboratuvarlarında Arduino gibi mikrodenetleyici içeren elektronik kartların ve cep telefonu uygulamalarının kullanımı yaygınlaşmaktadır. Bu uygulamaların öğrencilerin grafik çizme konusundaki öğrenme güçlüğünü gidermedeki etkisi Hooke yasası deneyi özelinde incelenmiştir. Programların bu deneyle ilgili veri toplamada etkili fakat verilerin işlenmesinde etkisiz olduğu tespit edilmiştir. Bu nedenle bu araştırmada Hooke Yasası deneyinin öğrencilerin grafik çizme becerisine katkı sağlayacak şekilde düzenlenmesi amaçlanmıştır. Diğer bilgisayar programlarının eksiği göz önünde bulundurularak deney, bir veri toplama kartı ve LabVIEW programı ile oluşturulan bir yazılım ile düzenlenmiştir. Yazılım ile yaylar ve kütleler kullanılarak düzenlenen Hooke Yasası deneyi için yayların kuvvetuzama miktarı grafikleri çizilmiş ve yay sabitleri hesaplanmıştır. Yazılımın hem veri toplamada hem de verileri işlemede başarılı olduğu gösterilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn physics teaching, experimentation is a necessary and integral part of teaching. It is known that students have learning difficulties, especially in drawing graphics during the experiment. Advances in technology have reflected in physics teaching. In recent years, the use of Arduino and some mobile phone applications have become widespread in physics laboratories. The effect of these on students' learning difficulties in drawing graphics was examined in the Hooke's Law experiment. The programs were determined to be effective in collecting data for this experiment but ineffective in processing data. Therefore, this study, it is aimed to organize the Hooke's law experiment in a way that contributes to students' ability to draw graphics. Considering the shortcomings of other computer programs, the experiment was organized with a data collection card and a software created with the LabVIEW program. For the Hooke's Law experiment, which was arranged with software using springs and masses, the force-length graph of the springs was drawn, and the spring constants were calculated. The software has been shown to be successful in both collecting and processing data.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFen Eğitimi ve Araştırmaları Derneğien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFizik Eğitimien_US
dc.subjectHooke Yasasıen_US
dc.subjectGrafik Çizmeen_US
dc.subjectSensören_US
dc.subjectPhysics Educationen_US
dc.subjectHooke’s Lawen_US
dc.subjectDrawing Graphen_US
dc.subjectSensoren_US
dc.titleVeri toplama kartı ve LabVIEW kullanılarak yay sabitinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of spring constant using data acquisition card and LabVIEWen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFen Bilimleri Öğretimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3225-633Xen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7943-8002en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage111en_US
dc.identifier.endpage126en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster