Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBedizel, Nazlı Ruya Taşkın
dc.date.accessioned2023-04-19T06:50:58Z
dc.date.available2023-04-19T06:50:58Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1300-8889 - 2147-5202
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15285/maruaebd.866563
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12976
dc.descriptionBu çalışma 2.Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi’nde bildiri olarak sunulmuşturen_US
dc.description.abstractBilim soru sormakla ve sonra cevapları aramakla başladığından, soru sorma ve cevaplamanın fen öğrenimi ve öğretiminde her zaman önemli bir rolü olmuştur. Bu çalışmanın amacı, biyoloji öğretmenlerinin soru-cevap sürecinin beş boyutuna (soruların kaynağı, soruların taksonomisi ve soruları cevaplayanlar, öğretmen geribildirimi ve cevap yetkisi) ilişkin özelliklerini incelemektir. Araştırmaya Türkiye’nin batısında bulunan bir ildeki farklı liselerde görev yapan yirmi bir biyoloji öğretmeni katılmıştır. Veriler, Soru-Cevap Süreci Aracı (SCSA) kullanılarak yapılan yapılandırılmış görüşmeler ve gözlemler yoluyla toplanmıştır. Bulgular, katılımcıların çoğunluğunun soruların kaynağının öğrenciler olduğunu düşündüğünü göstermiştir. Soruların taksonomisine ilişkin olarak ise, “hatırlama” ve “anlama” boyutlarının frekansları diğer soru türlerinden çok daha yüksek olarak bulunmuştur. Biyoloji öğretmenleri çoğunlukla gönüllü öğrencilerin sorularını cevaplamasına karar verdiklerini belirtmiş; ancak, bazen utangaç davranabileceklerini düşünerek gönüllü olmayan öğrencileri de seçmeye çalıştıklarını eklemişlerdir. Öğretmen geribildirimi ile ilgili olarak ise, biyoloji öğretmenleri öğrencilere geribildirim verirken cevaplarının doğru mu yanlış mı olduğunu söylemeyi anında söylemeyi tercih etmişlerdir; ancak, diğer öğrencileri yeni fikirler eklemeye teşvik ettiklerini de belirtmişlerdir. Cevap yetkisine ilişkin olarak ise, katılımcılar öğretmenin veya öğretmen ve öğrencilerin birlikte doğru cevaba ya da en iyi çözüme karar verdiğini belirtmişlerdir. Bu çalışma, biyoloji dersinde sözel soru sorma ve cevaplama sürecinin bir portresini elde etmeyi sağlayabilir. Sonuçları daha ayrıntılı yorumlayabilmek için daha fazla biyoloji öğretmeninin sınıfında gözlem yapılması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractBecause science begins by asking questions and then seeking answers, asking and answering questions has always had a pivotal role in science learning and teaching. The purpose of this study is to probe biology teachers’ salient characteristics regarding the five aspects of the question-answer process (the source of questions, the taxonomy of questions, respondents of questions, teacher feedback, and authority of answers). Twenty-one biology teachers from different high schools participated in this study, with the data being gathered through interviews and observations using the Instrument of the Question-Answer Process (IQAP). Our findings reveal the majority of participants to assumed the source of questions to be students. The frequencies for the dimensions of remembering and understanding were found to be far higher than the other query forms concerning the taxonomy of questions. Biology teachers stated choosing volunteer students mainly to answer their questions; however, they tried to select non-volunteer students, thinking these students may sometimes be shy. Regarding teacher feedback, biology teachers tend to tell students immediately whether their responses are correct or not when providing feedback; however, they also claim to encourage other students to incorporate new ideas. The participants indicated that the instructor/teacher and students together agree on the correct response and best solution concerning the authority of questions. This study can provide a portrait of the process of asking and answering verbal questions in biology class. Making observations in more biology teachers’ classrooms is suggested for being able to interpret the results in more detail.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMarmara Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.15285/maruaebd.866563en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSözel Soru-Cevap Sürecien_US
dc.subjectBiyoloji Öğretmenlerien_US
dc.subjectSoru-Cevap Süreci Aracı (SCSA)en_US
dc.subjectVerbal Question-Answer Processen_US
dc.subjectBiology Teachersen_US
dc.subjectInstrument of Question-Answer Processen_US
dc.titleBiyoloji öğretmenlerinin sözel soru-cevap sürecine ilişkin özelliklerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeProbing biology teachers’ characteristics regarding the verbal question-answer processen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMarmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6027-719Xen_US
dc.identifier.volume54en_US
dc.identifier.issue54en_US
dc.identifier.startpage207en_US
dc.identifier.endpage232en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster