Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKocamaz, Burcu
dc.contributor.authorİkikardeş, Nazlı Yıldız
dc.date.accessioned2023-04-26T12:59:37Z
dc.date.available2023-04-26T12:59:37Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1301-7985 / 2536-5142
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.25092/baunfbed.868802
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12993
dc.descriptionİkikardeş, Nazlı Yıldız (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışma ile ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin örüntüler konusunda karşılaştıkları problemlerin ortaya çıkarılması ve bu problemlere çözüm önerilerinin sunulması amaçlanmıştır. Çalışma, nitel yöntemlerinden doküman incelemesi tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma, 2018-2019 öğretim yılında İzmir ili Bornova ilçesinde bulunan özel bir ortaokulda öğrenim gören 50 yedinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmanın başlangıcında öğrencilere “Örüntü Ölçüm Testi” uygulanmış, sonrasında her bir öğrenciyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Veriler toplandıktan sonra nicel verilerin analizinde betimsel istatistik araçları, nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümleme yapılmıştır. Değerlendirme sonucunda öğrencilerin en çok verilen bir örüntünün herhangi bir elemanının, kaçıncı adımda yer aldığını belirlemekte zorlandıkları, örüntünün modellemesini yapmakta ise en başarılı oldukları gözlenmiştir. Bunun yanında örüntünün sunum şeklinin, öğrenci başarısını etkilediği sonucu elde edilmiştir. Özellikle problem ve tablo şeklinde verilen örüntü biçimlerinde öğrenci başarısının düşük, şekil ve sayı dizisi şeklindeki örüntü biçimlerinde başarının yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin yaşadıkları bu zorlukların giderilmesi için örüntü konusu verilmeden önce öğrencilere denklem kurma, problem çözme konularının tekrarının yapılması ve öğrencilere tablo ve grafiklerle ilgili etkinlikler sunulması önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractWith this study, it is aimed to reveal the problems that middle school 7th grade students encounter in patterns and to offer solutions to these problems. The study was carried out using one of the qualitative methods, document review technique. The research was conducted on 50 seventh grade students studying in a private secondary school in Bornova district of İzmir province in 2018-2019 academic year. At the beginning of the study, “The Pattern Measurement Test” was applied to the students, and then semi-structured interviews were held with each student. After the data were collected, analysis was made using descriptive statistics tools in the analysis of quantitative data and content analysis method in the analysis of qualitative data. As a result of the evaluation, it was observed that the students had difficulty in determining the step of a pattern, which was given the most, and that they were the most successful in modeling the pattern. In addition, it was obtained that the presentation of the pattern affects student achievement. It has been determined that student achievement is low especially in pattern forms given in the form of problems and tables, and high in pattern forms in the form of shape and number sequence. In order to overcome these difficulties of the students, it was suggested that the students will be given equations, problem solving and repetition of the tables and graphics before the subject of the pattern is given.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.25092/baunfbed.868802en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖrüntüen_US
dc.subjectZorluken_US
dc.subjectMatematik Eğitimien_US
dc.subjectOrtaöğretimen_US
dc.subjectPatternen_US
dc.subjectDifficultyen_US
dc.subjectMathematics Educationen_US
dc.subjectSecondary Educationen_US
dc.titleÖrüntüler konusunda 7.sınıf öğrencilerinin karşılaştıkları zorlukların incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of difficulties encountered by 7th grade students in learning of pattern subjecten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6052-1332en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8756-8085en_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage831en_US
dc.identifier.endpage849en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster