Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGül, Özlem
dc.contributor.authorErdener, Mehmet Akif
dc.date.accessioned2023-04-28T08:00:52Z
dc.date.available2023-04-28T08:00:52Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1301-5265 / 2651-4974
dc.identifier.urihttps://doi.org/http://doi.org/10.31795/baunsobed.785054
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13000
dc.descriptionErdener, Mehmet Akif (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin özyeterlik inançlarınailişkin görüşlerini farklı değişkenlere göre incelemektir. Araştırmanın evrenini, Balıkesirili genelindeki tüm resmi ilkokullarda görev yapan toplam 3313 öğretmen ve 350 idareciyi oluşturmaktadır. 470 öğretmen/idareci ise örneklem grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada özyeterlik inancı algısını ölçmek için “Özyeterlik İnancı Ölçeği” (Self-Efficacy BeliefScale) ve araştırmacılar tarafından hazırlanan bilgi formu kullanılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliğini belirlemek için doğrulayıcı faktör analizi (DFA) kullanılırken, toplanan verilerinanalizinde ise Çoklu varyans analizi (MANOVA) kullanılmıştır. Sonuç olarak, görev türü,kıdem ve eğitim durumunun öğretmenlerin özyeterlik inancı üzerinde anlamlı bir etkiyesahip olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the perceptions of teachers working in elementary schools regarding their self-efficacy beliefs according to different variables. The universe of the research covers a total of 3313 teachers and 350 administrators working in all official elementary schools in the province of Balıkesir in the 2017-2018 academic year. The sample group consists 470 teachers / administrators. In the research, “Self-Efficacy Belief Scale” and the information form prepared by the researchers are used to measure the perception of self-efficacy belief. Confirmatory factor analysis (DFA) and Multivariate analysis of variances (MANOVA) are conducted in the analysis of the data collected. Therefore, it is observed that the type of position, seniority and educational status had a significant effect on teachers’ self-efficacy belief.en_US
dc.description.sponsorshipThe study is a part of Master’s Degree Thesis of Özlem GÜL and supported by Balikesir University: Project No: 2017/049en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.isversionof10.31795/baunsobed.785054en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzyeterlik İnancıen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectİlkokulen_US
dc.subjectSelf-efficacy Beliefen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectElementary Schoolen_US
dc.titleİlkokul öğretmenlerinin özyeterlik inançlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of elementary school teachers’ perceptions about self-efficacy beliefsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4077-9330en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1375-3963en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue45en_US
dc.identifier.startpage93en_US
dc.identifier.endpage114en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster