Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖvez, Filiz Tuba Dikkartın
dc.contributor.authorŞeker, Burcu Sezginsoy
dc.date.accessioned2024-01-12T07:59:04Z
dc.date.available2024-01-12T07:59:04Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.issn1301-7985 / 2536-5142
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.25092/baunfbed. 995624
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13798
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, disiplinler arası bakış açısı esas alınarak geliştirilen artırılmış gerçeklik (AG) destekli materyallerin uygulamasına yönelik etkinlikler tasarlanmak ve yürütülen eğitimin öğrencilerin başarı, materyal motivasyonlarına, tutumlarına ve görüşlerine etkisini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda ilköğretim sosyal bilgiler ve matematik dersi öğretim programları kapsamında belirlenen öğrenme kazanımları bütünleştirilerek AG destekli materyallerin uygulaması ve etkinlikler düzenlenmiştir. Araştırma amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme tekniği kullanılarak 30 dördüncü sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Çalışmada karma araştırma deseni temel alınmıştır. Veri toplama aracı olarak başarı testi, öğretim materyalleri motivasyon anketi, AG tutum ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizi için ilişkili ve ilişkisiz örneklemler için t testi, frekans yüzde ve ortalama değerlerine yönelik betimsel istatistikler ve içerik analizi ile veriler değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda disiplinler arası kavram modeli odak seçilerek arttırılmış gerçeklik teknolojisinin öğretime entegre edilmesi ile gerçekleştirilen öğretimin deney grubu öğrencilerinin sosyal bilgiler ve matematik derslerinde başarılarını anlamlı şekilde arttırdığını sonucu elde edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin arttırılmış gerçeklik teknolojisi ile hazırlanmış materyallere yönelik olarak motivasyonlarının ve AG uygulamalarının kullanılmasına yönelik tutumlarının yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin gerçekleştirilen öğretim uygulamalarına ilişkin görüşlerine ait içerik analizi sonuçlarında ise görüşlerin duygu ve düşünceler, olumlu yönler, olumsuz yönler, AG uygulamalarının öğretimde kullanımı başlıkları altında dört tema altında gruplandığı belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe study aims to design activities for the application of augmented reality supported materials developed based on an interdisciplinary perspective and to examine the effect of education on the success, material motivations, attitudes, and opinions of the students. For this purpose, the application of augmented reality supported materials and activities were organized by integrating the learning outcomes determined within the scope of primary school social studies and mathematics curriculum. The research was conducted with 30 fourth-grade students using the criterion sampling technique which was one of the purposeful sampling methods. Data collection tool as an achievement test, Instructional Materials Motivation Survey, AG attitude scale was used and a semi-structured interview form. For the analysis of the data, t-test for related and unrelated samples, descriptive statistics for frequency percentage and mean values, and content analysis were used to evaluate the data. As a result of the research, it was concluded that the teaching carried out by integrating augmented reality technology into teaching by choosing the focus of the interdisciplinary concept model significantly increased the success of the experimental group students in social studies and mathematics courses. In addition, it was determined that the students motivation towards the materials prepared with augmented reality technology and their attitudes towards the use of (AR) applications were at a high level. In the content analysis results of the students; views on the teaching practices, it was determined that the views were grouped under four themes under the headings of feelings and thoughts, positive aspects, negative aspects, and the use of AR applications in teaching.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.25092/baunfbed. 995624en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArtırılmış Gerçekliken_US
dc.subjectDisiplinler Arası Kavram Modelien_US
dc.subjectMateryal Motivasyonen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectAugmented Realityen_US
dc.subjectInterdisciplinary Concept Modelen_US
dc.subjectMaterial Motivationen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectAchievementen_US
dc.titleİlköğretimde artırılmış gerçeklik destekli disiplinler arası bir öğretim uygulamasıen_US
dc.title.alternativeAn interdisciplinary teaching application with augmented reality support in primary educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2646-5327en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage313en_US
dc.identifier.endpage334en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster