dc.contributor.author | Değerli, Ahu Simla | |
dc.contributor.author | Sürmeli, Kader | |
dc.contributor.author | Alatlı, Betül Karakoç | |
dc.date.accessioned | 2024-01-25T07:51:27Z | |
dc.date.available | 2024-01-25T07:51:27Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.issn | 1308-2140 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.63304 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/13844 | |
dc.description | Alatlı, Betül Karakoç (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Çalışma sanat ve tasarım fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerin sosyal ağları nasıl kullandıklarını
betimlemeye yönelik olarak tasarlanmıştır. Araştırma için Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim
Araştırmaları Etik Kurulundan 03.12.2021 tarih ve 11 sayılı etik kurul onayı alınmıştır. Çalışma grubu 2021-
2022 eğitim ve öğretim yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi 1., 2., 3. ve 4. sınıflarda
eğitim gören 178 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde çalışma grubuna ilişkin cinsiyet, sınıf
düzeyi, aylık ortalama gelir ve kaldıkları yer değişkenlerinin yer aldığı demografik bilgiler yer almaktadır.
Araştırma ile var olan durumun var olduğu şekliyle ortaya konulması amaçlandığından araştırma tarama
modelinde bir araştırmadır. Araştırmada nitel ve nicel veriler birlikte kullanıldığından araştırma karma yöntem
araştırmasıdır. Araştırma paradigması olarak karma yöntemin, nitel ve nicel araştırma arasında bir köprü
kurulmasına yardımcı olduğu da belirtilmektedir. Çalışmada üniversite öğrencilerinin sosyal ağ siteleri
kullanım amaçlarını belirlemeye yönelik 14 maddeden oluşan 5’li likert tipi ölçek kullanılmıştır (Karal ve
Kokoç, 2010). Toplanan Nicel veriler IBM SPSS istatistik programı kullanılarak elektronik ortamda
işlenmiştir. Araştırmanın nitel bölümünde 4 adet soru sorulmuştur. Betimsel analiz sürecinde öncelikle
kavramsal çerçeve veya araştırma sorularından hareketle bir çerçeve oluşturulur. Sonrasında bu çerçeve
doğrultusunda veriler incelenir ve düzenlenir. Verilerin mantıklı ve anlamlı bir şekilde bir araya getirilmesi
önemli görülmektedir. Düzenlenen verilere ait frekans ve yüzde değerleri ile birlikte doğrudan alıntılar ile de elde edilen bulgular tanımlar, açıklar, ilişkilendirir. Bu araştırmada da sorular doğrultusunda oluşturulan
çerçeveye dayalı olarak veriler incelenmiş ve elde edilen bulgular frekans, yüzde ve doğrudan alıntılarla
sunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The study is planned to describe how the students of art and design faculty utilize the social
networks. Ethics committee approval dated 03.12.2021 and numbered 11 was obtained from the Education
Research Ethics Committee of Aydın Adnan Menderes University for the research. The batch used in the study
is composed of 178 students studying as freshmen, sophomore, junior and senior at Art and Design Faculty of
Yıldız Technical University in 2021-22 academic year. In the first part of the study, demographical data such
as gender, grade level, monthly income level, accommodation affordability are involved. Because it is aimed
to reveal the situation as it is, the study is carried out using survey model. Since both quantitative and qualitative
data are used together, the study can be considered as combined method research. Backing of the combined
method on constructing a bridge between quantitative and qualitative data is remarked as the paradigm of the
study. In the study quintet likert scale questionnaire with 14 items, which was designed, intending to determine
social net sites usage purposes of the university students is used (Karal & Kokoç, 2010). The quantitative data
is processed by means of IBM SPSS Statistics 20 software. There are 4 questions asked in the qualitative part
of the research. The qualitative data obtained is analyzed by using descriptive analysis method. In the process
of descriptive analysis firstly either conceptual framework or a framework from research questions is
generated. Then the data obtained is examined and organized in accordance with the framework generated. It
is important to bring the data together sensibly and meaningfully. Frequencies and percentages of the organized
data, and the findings obtained by direct adaptation define, clarify and associate. In this study, the data is
examined based on the framework generated in accordance with the questions, and then the findings obtained
are presented by frequencies, percentages and direct adaptations. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mehmet Dursun Erdem | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.7827/TurkishStudies.63304 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sanat Eğitimi | en_US |
dc.subject | Sosyal Medya | en_US |
dc.subject | Sosyal Ağ | en_US |
dc.subject | İnstagram | en_US |
dc.subject | Facebook | en_US |
dc.subject | Art Education | en_US |
dc.subject | Social Media | en_US |
dc.subject | Social Network | en_US |
dc.title | Sanat ve tasarım fakültesi öğrencilerinin sosyal ağ kullanım amaçlarının belirlenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Determination of the social networks sites usage purposes of art and design faculty students | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Turkish Studies (Elektronik) | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-8659-4254 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-5175-4847 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-2424-5937 | en_US |
dc.identifier.volume | 17 | en_US |
dc.identifier.issue | 6 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1333 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1358 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |