Trends in postgraduate thesis studies on pedagogical content knowledge in mathematics education in Turkey: A systematic review
Abstract
The aim of this study is to systematically review and assess the subliminal theses in Turkey which were
subject to pedagogical know-how from the mathematical studies published in the national thesis center between
2016 and 2021. To examine prostheses according to certain criteria, qualitative research methods were based on a
systematic examination method. In order to obtain the data of the study, 25 postgraduate theses about pedagogic
content knowledge in math education were included in the analysis based on the PRISMA information flow, at the
National Thesis Data Center of the Presidency of the Council of Higher Education. The theses chosen in line with
the aim of the study were examined in the framework of the study evaluation form. As a result, it has been found
that the knowledge of program, content knowledge, knowledge of understanding student, and knowledge of
instructional strategies - subcomponents of pedagogical content knowledge as revealed by theorists who reviewed
pedagogic content knowledge - is not scrutinized in detail by the graduate thesis studies. Bu çalışmanın amacı Türkiye’de 2016-2021 yılları arasında ulusal tez merkezinde yayınlanmış matematik eğitimi araştırmalarında pedagojik alan bilgisini konu alan lisansüstü tezlerin sistematik olarak incelenerek değerlendirilmesidir. Bu doğrultuda lisansüstü tezleri belirli kriterlere uygun şekilde incelemek amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden sistematik inceleme yöntemi temel alınmıştır. Çalışmanın verilerini elde etmek için Yüksek Öğretim Kurumu Başkanlığı ulusal tez veri merkezinde yer alan matematik eğitiminde pedagojik alan bilgisi konulu 26 lisansüstü tez PRISMA bilgi akışı referans alınarak analize dahil edilmiştir. Çalışmanın amacı doğrultusunda seçilen tezler oluşturulan çalışma değerlendirme formu çerçevesinde incelenmiştir. Bu kapsamda lisansüstü tezlerin künyesi (referans, yazarlar, yıl vb.), amacı, metodolojik unsurları (örneklem sayısı ve grubu, modeli, veri toplama araçları, veri analiz yöntemi) ve sonuçlar (kullanılan pedagojik alan bilgisi modeli alt boyutlarına ilişkin öğrenme çıktıları) analiz edilmiştir. Pedagojik alan bilgisini inceleyen teorisyenlerin ortaya koyduğu pedagojik alan bilgisi alt bileşenleri olan program bilgisi, alan bilgisi, öğrencileri anlama bilgisi ve öğretim stratejiler bilgisinin lisansüstü tez çalışmalarında nasıl ele alındığı ve sonuçları ayrıntılı olarak değerlendirilmiştir.