dc.contributor.author | Sarıca, Emrullah | |
dc.contributor.author | Sarıoğlan, Ayberk Bostan | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T13:04:21Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T13:04:21Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.issn | 2630-6301 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.24315/tred.1442995 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/15353 | |
dc.description | Sarıoğlan, Ayberk Bostan (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın hedefi ‘Kuvvet ve Hareket’ ünitesinde uygulanan STEM temelli öğretimin ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarına ve yaratıcılıklarına etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma modeli olarak yarı deneme modellerinden eşitlenmemiş kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılında Marmara bölgesinde bir devlet ortaokulunda altıncı sınıf seviyesinde öğrenim gören 25’i deney, 20’si kontrol grubunda olmak üzere toplam 45 öğrenci oluşturmuştur. Deney grubunda yer alan öğrencilere STEM temelli öğretim yapılırken kontrol grubunda yer alan öğrencilere ise MEB fen bilimleri öğretim programına göre öğretim yapılmıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerine yapılan öğretim üç haftalık süresince gerçekleşmiştir. Ayrıca deney grubu öğrencilerine öğretim öncesi iki ders saati örnek uygulamalar yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kuvvet ve Hareket Başarı Testi” ve “Bilimsel Yaratıcılık Testi” kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerine Kuvvet ve Hareket Akademik Başarı Testi ile Bilimsel Yaratıcılık Testi öğretim öncesi ön test olarak uygulanmış olup öğretim tamamlandıktan sonra aynı testler son test olarak tekrar uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS 23.0 programıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları doğrultusunda STEM temelli öğretimin deney grubu öğrencilerinin akademik başarılarını arttırdığı ve yaratıcılık seviyelerini geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakılarak farklı derslerde ve farklı konularda bu tarz eğitimin yapılması ayrıca okullarda STEM atölyeleri kurulması veya fen laboratuvarların bu hedef doğrultusunda düzenlenmesi önerilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is investigating impact of teaching the topic of force and motion with STEM-based activities on the middle school students’ academic achievement and creativity. The research model of this study is the quasi- experimental design. The participants for this study are 45 sixth grade students. Experimental group includes 25 students and control group includes 20 students, studying at a public middle school in the Region of Marmara during 2022-2023 educational year. In experimental group, an instruction with STEM-based activities was applied whereas in control group, the instruction according to MNE science education teaching program was applied. Teaching practice both in experimental and control group continues for three weeks. Additionally, sample applications are carried out for preparation process of students in experimental group during two sessions before teaching implementation. For this study, “Force and Motion Achievement Test” and “Scientific Creativity Test” were applied as data collecting tools. “Force and Motion Achievement Test” and “Scientific Creativity Test” are applied as pretest on the participants of experimental and control group initially. Then, the same tests are carried out on each group after that the implementation is completed. The collected data was analyzed on the program of SPSS 23.0. According to findings, it is resulted in that STEM-based implementation increases academic achievement and improves the level of creativity of experimental group. According to the results of this research, applying of this kind of teaching in different lessons and different topics, applying of this kind of activities out of the school and organizing science laboratories or STEM ateliers in schools in line with this purpose are suggested. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.24315/tred.1442995 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilimsel Yaratıcılık | en_US |
dc.subject | Kuvvet ve Hareket | en_US |
dc.subject | Stem Temelli Öğretim | en_US |
dc.subject | Ortaokul Altıncı Sınıf Öğrencileri | en_US |
dc.subject | Scientific Creativity | en_US |
dc.subject | Force and Motion | en_US |
dc.subject | Stem-Based Teaching | en_US |
dc.subject | Middle school Sixth Grade Students | en_US |
dc.title | Stem temelli öğretimin ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarına ve yaratıcılıklarına etkisi: Kuvvet ve hareket ünitesi örneği | en_US |
dc.title.alternative | The effect of stem based on academic achievement and creativity of middle school students: Example of force and motion unit | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Trakya Eğitim Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-2320-9427 | en_US |
dc.identifier.volume | 14 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1700 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1718 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |