dc.contributor.author | Ad, Vahide Nilay Kırtak | |
dc.contributor.author | Korkmaz, Nilay | |
dc.date.accessioned | 2024-12-03T11:49:58Z | |
dc.date.available | 2024-12-03T11:49:58Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.identifier.issn | 1301-7985 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.25092/baunfbed.1425262 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/15391 | |
dc.description | Ad, Vahide Nilay Kırtak (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Kaur ve Zhao (2017) tarafından geliştirilen Fizik Tutum Ölçeği’ni (Physics Attitude Scale) Türkçe’ye uyarlamak ve ölçeğin psikometrik özelliklerini incelemektir. Araştırmaya ortaöğretim düzeyindeki 5 farklı okulda okumakta olan ve Fizik dersini alan 332 lise öğrencisi katılmıştır. Ölçeğin dil eşdeğerliliğe sahip olduğu görüldükten sonra SPSS 26 ve LISREL 8.80 programları kullanılarak geçerlik ve güvenilirlik analizleri yapılmıştır. Güvenilirlik analizi sonucunda ölçeğin Cronbach Alpha katsayısının 0.84 olduğu belirlenmiştir. Yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonuçları, ölçeğin Türkçe formunun orijinal beş faktörlü yapıyı doğruladığını göstermiştir; ayrıca, uyum iyiliği indekslerinden üçünün kabul edilebilir, üçünün ise mükemmel uyum gösterdiği tespit edilmiştir. Bu sonuçlar, uyarlanan ölçeğin lise öğrencilerinin fiziğe yönelik tutumlarını değerlendirmek için kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the psychometric qualities of the Physics Attitude Scale, which was created by Kaur and Zhao (2017), and to translate it into Turkish. The investigation included 332 high school students from five different secondary schools who were studying physics. Following the discovery that the scale exhibited language equivalency, analyses of validity and reliability were carried out utilizing SPSS 26 and LISREL 8.80 software. The scale's Cronbach Alpha coefficient was found to be 0.84 as a result of the reliability investigation. The Turkish version of the scale validated the original five-factor structure, according to the results of the confirmatory factor analysis. Three of the goodness of fit indices were found to be acceptable, and three to be excellent. These findings demonstrate the validity and reliability of the modified scale as a tool for assessing high school students' attitudes about physics. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.25092/baunfbed.1425262 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Tutum | en_US |
dc.subject | Geçerlik | en_US |
dc.subject | Güvenirlik | en_US |
dc.subject | Fizik | en_US |
dc.subject | Ölçek Uyarlama | en_US |
dc.subject | Validity | en_US |
dc.subject | Reliability | en_US |
dc.subject | Attitude | en_US |
dc.subject | Physics | en_US |
dc.subject | Scale Adaptation | en_US |
dc.title | Fizik tutum ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması | en_US |
dc.title.alternative | Adaptation of the physics attitude scale into Turkish | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Necatibey Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-9904-1261 | en_US |
dc.identifier.volume | 26 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 527 | en_US |
dc.identifier.endpage | 540 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |