Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAd, Vahide Nilay Kırtak
dc.contributor.authorKorkmaz, Nilay
dc.date.accessioned2024-12-03T11:49:58Z
dc.date.available2024-12-03T11:49:58Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn1301-7985
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.25092/baunfbed.1425262
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15391
dc.descriptionAd, Vahide Nilay Kırtak (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Kaur ve Zhao (2017) tarafından geliştirilen Fizik Tutum Ölçeği’ni (Physics Attitude Scale) Türkçe’ye uyarlamak ve ölçeğin psikometrik özelliklerini incelemektir. Araştırmaya ortaöğretim düzeyindeki 5 farklı okulda okumakta olan ve Fizik dersini alan 332 lise öğrencisi katılmıştır. Ölçeğin dil eşdeğerliliğe sahip olduğu görüldükten sonra SPSS 26 ve LISREL 8.80 programları kullanılarak geçerlik ve güvenilirlik analizleri yapılmıştır. Güvenilirlik analizi sonucunda ölçeğin Cronbach Alpha katsayısının 0.84 olduğu belirlenmiştir. Yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonuçları, ölçeğin Türkçe formunun orijinal beş faktörlü yapıyı doğruladığını göstermiştir; ayrıca, uyum iyiliği indekslerinden üçünün kabul edilebilir, üçünün ise mükemmel uyum gösterdiği tespit edilmiştir. Bu sonuçlar, uyarlanan ölçeğin lise öğrencilerinin fiziğe yönelik tutumlarını değerlendirmek için kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the psychometric qualities of the Physics Attitude Scale, which was created by Kaur and Zhao (2017), and to translate it into Turkish. The investigation included 332 high school students from five different secondary schools who were studying physics. Following the discovery that the scale exhibited language equivalency, analyses of validity and reliability were carried out utilizing SPSS 26 and LISREL 8.80 software. The scale's Cronbach Alpha coefficient was found to be 0.84 as a result of the reliability investigation. The Turkish version of the scale validated the original five-factor structure, according to the results of the confirmatory factor analysis. Three of the goodness of fit indices were found to be acceptable, and three to be excellent. These findings demonstrate the validity and reliability of the modified scale as a tool for assessing high school students' attitudes about physics.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.25092/baunfbed.1425262en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectGeçerliken_US
dc.subjectGüvenirliken_US
dc.subjectFiziken_US
dc.subjectÖlçek Uyarlamaen_US
dc.subjectValidityen_US
dc.subjectReliabilityen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectPhysicsen_US
dc.subjectScale Adaptationen_US
dc.titleFizik tutum ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanmasıen_US
dc.title.alternativeAdaptation of the physics attitude scale into Turkishen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9904-1261en_US
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage527en_US
dc.identifier.endpage540en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster