Okul öncesi eğitim ortamlarındaki yapısal ve işlevsel kalite düzeyi ile çocukların sosyal becerileri arasındaki ilişki
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/Tarih
2024Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
: Erken çocukluk eğitimi sınıflarında kalite gelişime
uygunluk, program, fiziksel çevre, öğretmen niteliği,
akranlarla iletişim ve aile iletişimi gibi bileşenlerle
belirlenmektedir. Erken çocukluk eğitimi sınılarının
niteliği çocukların gelişimsel çıktılarının yordayıcısı bir
değişkendir. Bu araştırma, okul öncesi eğitim sınıflarının
yapısal ve işlevsel kalitesi ile bu sınıflarda eğitime devam
eden çocukların sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkiyi
incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmaya, 28 okuldaki 53
farklı okul öncesi sınıfında eğitim gören 569 çocuk ve 53
öğretmen katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı
olarak, Genel Bilgi Formu, Sosyal Becerileri
Değerlendirme Ölçeği ve Erken Çocukluk Eğitim
Ortamları Ölçme Aracı kullanılmıştır. Analizler
sonucunda, araştırmaya katılan sınıfların yapısal kalite
özellikleri bakımından ortalama bir yeterlilikte olduğu
görülmektedir. Araştırmada yer alan sınıfların, işlevsel
kalite bileşenleri bakımından ele alındığında, mobilya ve
araçlar ile dil ve kavram boyutlarında yüksek kaliteli
olduğu belirlenmiştir. Sınıfların yapısal kalite düzeyleri ile
çocukların sosyal becerileri arasındaki ilişki
incelendiğinde, sınıftaki çocuk sayısı arttıkça, çocuklarda
gözlemlenen kişiler arası beceriler ile kızgınlık davranışını
kontrol etme ve değişikliklere uyum sağlama becerilerinin
azaldığı söylenebilir. Bununla birlikte, sınıfların işlevsel
kalite göstergeleri ile çocukların sosyal becerileri arasında
bir ilişki olmadığı sonucuna ulaşılmıştır Quality in early childhood education
classes is determined by components such as
developmental appropriateness, program, physical
environment, teacher qualifications, communication
with peers, and family communication. The quality
of early childhood education environments is a
variable that predicts children's developmental
outcomes. The study examines the relationship
between the structural and process quality of
preschool education classes and the social skill levels
of children attending these classes. 569 children
attended 53 different preschool classes in 28 schools
and their teachers participated in the research.
Demographic Information Form, Social Skills
Evaluation Scale, and Early Childhood Environment
Rating Scale were used for the data collection. The
results showed that the classes participating in the
research were at an average level regarding structural
quality features. The classrooms included in the
study were highly qualified in terms of furniture and
tools, and language and concept activities. The
results suggest that as the number of children in the
class increases, interpersonal skills, ability to control
anger behavior and adaptation to changes decrease.
In addition, no correlation was found between
process quality indicators of classrooms and
children's social skills.
Kaynak
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiSayı
69Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: